Гладуш В. А.ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5700-211X
(2025)
Modelling as a means of developing fine motor skills and speech in preschoolers with dyspraxia.
In: Konferencia s medzinárodnou účasťou Expresívne terapie a terapeutické prístupy pre výnimočného človeka 2025, 15. januára 2025, Ružomberok.
С. 165–182.
1.pdf
Завантажити (310kB) | Preview
Анотація
The purpose of the article is to highlight a special methodology for the development of fine motor skills and speech in preschool children with dyspraxia through modeling. Modeling is one of the developing forms of art therapy, which is popular in kindergartens because children like this type of play activity. The gradual application of constructive, plastic, combined and relief modeling methods bring positive results in the child's development. Due to interest, the child develops cognitive mental processes, improves finger and hand movements, and speech. According to the observations of educators of children's institutions, after modeling classes, children with symptoms of dyspraxia improve their emotional state, relationships with peers, and reduce their level of nervousness.
Тип ресурсу: | Доповідь на конференції або симпозіумі (Стаття) |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Соціально-психологічний факультет > Кафедра психології, логопедії та інклюзивної освіти |
Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
Дата подачі: | 16 Серп 2025 12:25 |
Оновлення: | 16 Серп 2025 12:25 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44907 |