Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Компетентність педагогічного партнерства вчителя початкових класів у вирішенні конфліктів дітей молодшого шкільного віку з батьками

Коновальчук І. М.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9391-3786 (2025) Компетентність педагогічного партнерства вчителя початкових класів у вирішенні конфліктів дітей молодшого шкільного віку з батьками. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Т. 1, № 88. С. 343–349. ISSN 2308-4863. DOI: 10.24919/2308-4863/88-1-48.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (604kB) | Preview

Анотація

Статтю присвячено проблемі формування компетентності педагогічного партнерства вчителя початкових класів у контексті вирішення конфліктів між дітьми та їхніми батьками. Проаналізовано сутність та значення компетентності педагогічного партнерства для ефективної взаємодії вчителя в ситуаціях конфлікту чи непорозуміння між дитиною та її батьками. Компетентність педагогічного партнерства визначено як інтегровану професійну здатність, що формується на основі гуманістичних цінностей, принципів, знань, технологій, досвіду та забезпечує ефективну взаємодію між учителем, учнями та батьками на засадах довіри, діалогу й спільної відповідальності. Технологію партнерства охарактеризовано як цілісну систему методичних підходів, форм, методів і прийомів, що забезпечують практичну реалізацію партнерської взаємодії між учителем, учнями та батьками. Виокремлено принципи та педагогічні умови реалізації технології партнерства в освітньому процесі. Представлено структуру досліджуваної компетентності, що включає ціннісно-мотиваційний, когнітивний, діяльнісно-комунікативний та рефлексивно-аналітичний компоненти, та виокремлено критерії та показники її сформованості.

Діагностовано рівень сформованості досліджуваної компетентності на основі результатів анкетування та самооцінки вчителів початкових класів. Виявлено, невідповідність між ціннісними установками педагогів і рівнем сформованості відповідних знань, умінь і навичок, необхідних для ефективного посередництва в конфліктних ситуаціях між дітьми та батьками. В цілому це характеризує недостатній рівень сформованості компетентності педагогічного партнерства вчителів початкових класів у вирішенні конфліктів між дітьми та їх батьками. Зафіксовано запит учителів на методичну підтримку, зокрема на тренінги, практичні заняття та доступ до науково-методичних матеріалів. Окреслено перспективи розроблення відповідних програм підвищення їх кваліфікації.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра початкової освіти та культури фахової мови
Користувач: Кафедра початкової освіти та культури фахової мови
Дата подачі: 29 Серп 2025 13:54
Оновлення: 29 Серп 2025 13:55
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45047
ДСТУ 8302:2015: Коновальчук І. М. Компетентність педагогічного партнерства вчителя початкових класів у вирішенні конфліктів дітей молодшого шкільного віку з батьками. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2025. Т. 1, № 88. С. 343–349. DOI: 10.24919/2308-4863/88-1-48.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу