Чипорнюк В. В.ORCID: https://orcid.org/0009-0003-1304-7895
(2025)
Модель реалізації системи управління якістю освіти закладу вищої освіти в умовах цифровізації: концептуальні засади та практичне застосування.
Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. № 121.
С. 120–135.
ISSN 2663-6387.
DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.9.
11.pdf
Завантажити (433kB) | Preview
Анотація
У статті розглядаються актуальні питання, пов'язані з розробкою та впровадженням ефективної моделі систем забезпечення якості у вищих навчальних закладах (ВНЗ) в умовах цифровізації. Визначено ключові виклики, з якими стикається сучасна система забезпечення якості освіти в цифровому навчальному середовищі, зокрема трансформація освітніх процесів, інтеграція цифрових технологій, необхідність адаптації внутрішніх механізмів забезпечення якості та вимога забезпечення прозорості результатів навчання. Метою дослідження є розробка концептуальної моделі управління якістю у ВНЗ, яка відповідає вимогам цифрової трансформації, з особливим акцентом на забезпеченні постійного вдосконалення освітніх процесів, цифрової відкритості та динамічної взаємодії між усіма зацікавленими сторонами освітньої екосистеми. Методологічна основа дослідження включає системний, структурно-функціональний, порівняльний та моделюючий підходи. У дослідженні використовуються такі методи, як аналіз нормативно-правової бази, контент-аналіз стратегічних документів ЄС у сфері цифрової освіти, експертні опитування та структурно-логічне моделювання. В результаті обґрунтовано концептуальні основи функціонування системи управління якістю в контексті цифровізації. Структурні компоненти запропонованої моделі визначено як цільовий, функціональний, організаційний, інструментальний та оціночний компоненти, а також встановлено їх взаємозв'язки. Практичне застосування моделі продемонстровано шляхом її пілотування у вибраних вищих навчальних закладах, яке показало її ефективність у моніторингу якості освітніх програм, цифровізації процесів самооцінювання та залученні зацікавлених сторін до процедур прийняття рішень.
У висновках наголошується, що розроблена модель управління якістю в умовах цифровізації забезпечує високий рівень системної організованості, прозорості та адаптивності управлінських процесів. Застосування моделі сприяє розробці комплексного підходу до цифрового моніторингу якості освітніх послуг. Це створює передумови для впровадження стратегій сталого розвитку у вищих навчальних закладах в умовах цифрової трансформації освітнього середовища.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Користувач: | Аліна Ковальчук |
Дата подачі: | 01 Вер 2025 11:48 |
Оновлення: | 02 Вер 2025 07:10 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45063 |
ДСТУ 8302:2015: | Чипорнюк В. В. Модель реалізації системи управління якістю освіти закладу вищої освіти в умовах цифровізації: концептуальні засади та практичне застосування. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2025. № 121. С. 120–135. DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.9. |