Місько Є. В.ORCID: https://orcid.org/0009-0008-6719-2701
(2025)
Методи синхронізації фізичних обчислень із використанням рушія Chaos у багатокористувацьких ігрових системах.
Наука і техніка сьогодні. № 49.
С. 1578–1588.
ISSN 2786-6025.
DOI: 10.52058/2786-6025-2025-8(49)-1578-1588.
1.pdf
Завантажити (567kB) | Preview
Анотація
Проблема синхронізації фізичних обчислень у багато- користувацьких ігрових системах з рушієм Chaos (Unreal Engine) полягає в усуненні розбіжностей станів об’єктів, спричинених мережевою затримкою, високою швидкістю руху й недетермінованістю багатопотокових симуляцій. Розглянуто ключові підходи до мережевої фізики - сервер-авторитет, клієнтське передбачення, інтерполяція/екстраполяція та rollback/Resimulation - з акцентом на їхніх компромісах між узгодженістю, чутливістю управління й ресурсними витратами.
Описано архітектурні особливості Chaos: асинхронний фізичний потік, інструменти руйнування, модулі Cloth і Vehicles, а також Network Physics Component, що об’єднує передбачення та перепрорахунок через збереження історії станів. Проаналізовано режими реплікації Predictive Interpolation та Resimulation: перший забезпечує миттєву локальну реакцію гравця з подальшою серверною корекцією, другий дає вищу точність через відкат і перепрорахунок, але значно підвищує витрати CPU та пам’яті.
Виділено практичні налаштування для підвищення надійності синхронізації: фіксований час кроку симуляції, синхронізація генератора випадкових чисел, розумне обмеження кількості одночасно динамічних тіл і кешування станів з урахуванням RTT. Наведено основні обмеження Chaos у мережевому контексті - недетермінованість між платформами і потоками, велике навантаження при детальній симуляції та можливі візуальні артефакти під час корекцій стану - і порівняно його підхід з альтернативами (детерміновані рушії або спрощені моделі фізики), що вказує на компроміс між реалістичністю й узгодженістю. Рекомендовано такі напрями вдосконалення: оптимізація мультипоточних алгоритмів Chaos, впровадження гібридних моделей авторитетності з адаптивним делегуванням симуляції, жанрово- орієнтована конфігурація параметрів реплікації та дослідження апаратного прискорення/детермінованих підсистем для критичних взаємодій.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій |
Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
Дата подачі: | 08 Вер 2025 13:30 |
Оновлення: | 08 Вер 2025 13:30 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45214 |
ДСТУ 8302:2015: | Місько Є. В. Методи синхронізації фізичних обчислень із використанням рушія Chaos у багатокористувацьких ігрових системах. Наука і техніка сьогодні. 2025. № 49. С. 1578–1588. DOI: 10.52058/2786-6025-2025-8(49)-1578-1588. |