Мізюк В. А.ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8291-6597, Яценко О. І.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4983-2775, Кожухар Ж. В.
ORCID: https://orcid.org/0009-0007-2219-5258
(2025)
Інтеграція хмарних сервісів у викладання інформатики: сучасні дидактичні можливості та проблеми реалізації.
Актуальні питання у сучасній науці. № 39.
С. 1438–1450.
ISSN 2786-6300.
DOI: 10.52058/2786-6300-2025-9(39)-1438-1450.
1.pdf
Завантажити (386kB) | Preview
Анотація
У сучасних умовах цифровізації освіти особливого значення набуває інтеграція хмарних сервісів у навчальний процес, зокрема у викладання інформатики в закладах загальної середньої освіти. Використання таких технологій створює нові дидактичні можливості, що сприяють формуванню ключових цифрових компетентностей учнів, активізації їхньої навчальної діяльності та розвитку навичок співпраці.
Метою дослідження є виявлення дидактичних можливостей і визначення основних бар’єрів для впровадження хмарних сервісів у навчанні інформатики, а також розробка рекомендацій щодо оптимальних моделей їх застосування у середній школі. Методи дослідження включають аналіз і синтез наукових джерел, порівняння вітчизняних та зарубіжних досліджень, узагальнення результатів практичного впровадження цифрових рішень у середній освіті.
Отримані результати свідчать, що хмарні сервіси створюють передумови для персоналізації навчання, забезпечують можливість організації спільної діяльності учнів у режимі реального часу, сприяють підвищенню мотивації і формуванню цифрової культури школярів. Водночас виявлено бар’єри, що уповільнюють їх упровадження, а саме нерівномірний доступ до сучасної техніки та швидкісного Інтернету, обмеженість технічної підтримки, проблеми інформаційної безпеки та низький рівень готовності педагогів і учнів до продуктивної роботи з хмарними інструментами. На основі проведеного аналізу розроблено рекомендації щодо підвищення ефективності використання хмарних сервісів: удосконалення системи підвищення кваліфікації педагогів, модернізація інфраструктури шкіл, інтеграція інструментів штучного інтелекту для індивідуалізації навчання та формування цифрової грамотності школярів.
Висновки дослідження підтверджують, що інтеграція хмарних сервісів у викладання інформатики може стати дієвим інструментом цифрової трансформації середньої освіти. Практична цінність роботи полягає у систематизації дидактичних можливостей і бар’єрів їх упровадження, а також у розробці рекомендацій, що можуть бути використані вчителями інформатики, адміністраціями шкіл і закладами післядипломної педагогічної освіти. Наукова новизна дослідження полягає в комплексному аналізі поєднання методичних, організаційних і технічних аспектів використання хмарних сервісів у шкільному курсі інформатики. Подальші дослідження доцільно спрямувати на експериментальну перевірку ефективності розроблених рекомендацій та на вивчення можливостей поєднання хмарних сервісів із технологіями штучного інтелекту, доповненої і віртуальної реальності для створення інноваційного освітнього простору.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | хмарні сервіси, навчання інформатики, цифрова компетентність учнів, змішане навчання, методичне забезпечення, цифрова культура, штучний інтелект |
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій |
Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
Дата подачі: | 17 Вер 2025 20:26 |
Оновлення: | 17 Вер 2025 20:26 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45291 |
ДСТУ 8302:2015: | Мізюк В. А., Яценко О. І., Кожухар Ж. В. Інтеграція хмарних сервісів у викладання інформатики: сучасні дидактичні можливості та проблеми реалізації. Актуальні питання у сучасній науці. 2025. № 39. С. 1438–1450. DOI: 10.52058/2786-6300-2025-9(39)-1438-1450. |