Приймак В. М.ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4421-5348, Кондрашова О. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5341-6240, Яценко О. І.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4983-2775
(2025)
Вплив технологічного прогресу на освіту в умовах швидких змін.
Педагогічна Академія: наукові записки. № 22.
С. 1–22.
ISSN 2786-9458.
DOI: 10.5281/zenodo.17099869.
1.pdf
Завантажити (349kB) | Preview
Анотація
Метою дослідження є аналіз впливу технологічного прогресу на освітній процес в умовах швидких соціальних змін. У сучасному світі, де технології постійно розвиваються, важливо вивчити, як ці зміни впливають на доступність, якість та структуру освіти. Для досягнення мети було застосовано комплексний підхід, що поєднує кількісні та якісні методи дослідження. Проаналізовано наукову літературу та актуальні дослідження щодо інтеграції технологій в освітній процес закладів вищої освіти, що дало змогу ідентифікувати основні інструменти: інтерактивні дошки, онлайн-платформи, віртуальну реальність, штучний інтелект і мобільні освітні застосунки. Результати дослідження свідчать про те, що технологічний прогрес розширює доступ до освіти завдяки онлайн-курсам та відкритим освітнім ресурсам. Попри те, що адаптивні платформи та штучний інтелект можуть значно підвищити ефективність персоналізації навчання, їхня реалізація постає перед викликами, головним з яких є нерівний доступ до цифрових ресурсів. Зміна ролі викладача вимагає нових навичок, тоді як здобувачі освіти мають опановувати самоорганізацію й тайм-менеджмент. Дослідження також виявило проблеми недотримання принципів академічної доброчесності в умовах дистанційного навчання. На основі отриманих результатів сформульовано перспективи розвитку освіти через інтеграцію штучного інтелекту, великих даних та змішаного навчання, що сприятиме створенню адаптивного та інклюзивного освітнього середовища. У висновках зазначено, що технологічний прогрес має значний вплив на освітній процес, формуючи нові можливості та виклики. Інтеграція штучного інтелекту, великих даних і змішаного навчання відкриває нові перспективи для вдосконалення освітніх процесів. Для забезпечення рівного доступу до освіти та підтримки академічної доброчесності необхідно розробити стратегії, які враховують етичні аспекти технологічних новацій. Тільки свідомий підхід до впровадження технологій може трансформувати освітнє середовище відповідно до потреб сучасного суспільства.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | інтерактивність, мотивація, викладачі, здобувачі освіти, освітній процес, штучний інтелект, технологічні інновації, змішане навчання |
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій |
Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
Дата подачі: | 19 Вер 2025 21:50 |
Оновлення: | 19 Вер 2025 21:50 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45303 |
ДСТУ 8302:2015: | Приймак В. М., Кондрашова О. В., Яценко О. І. Вплив технологічного прогресу на освіту в умовах швидких змін. Педагогічна Академія: наукові записки. 2025. № 22. С. 1–22. DOI: 10.5281/zenodo.17099869. |