Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Концептуальна модель реалізації практичної спрямованості навчання шкільного курсу математики

Швець В. О.ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2084-1336, Прус А. В.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8869-2544 (2025) Концептуальна модель реалізації практичної спрямованості навчання шкільного курсу математики. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогічні науки. № 3. С. 81–88. ISSN 2524-2660. DOI: 10.31651/2524-2660-2025-3-81-88.

[thumbnail of 2.pdf]
Preview
Текст
2.pdf

Завантажити (301kB) | Preview

Анотація

Представлено концептуальну модель практичної спрямованості навчання математики в базовій середній і старшій профільній школах та розкрити окремі аспекти її впровадження.

Використано аналіз, порівняння й узагальнення теоретичного матеріалу, викладеного в навчальних, наукових джерелах та нормативних документах. Вивчено та проаналізовано діючі програм з математики, зміст альтернативних підручників. Здійснено: опитування вчителів і математиків-методистів.

Розроблено концептуальну модель реалізації практичної спрямованості навчання математики, яка враховує вікові особливості учнів та специфіку шкільного курсу. Модель структурована за двома напрямками: вертикальний (три вікові періоди: молодший підлітковий, старший підлітковий, юнацький) та горизонтальний (три етапи: мотиваційний, практичний, практико-застосовний). Кожний віковий період характеризується специфічними цілями, засобами, методами навчання та очікуваними результатами. Мотиваційний етап забезпечує розуміння практичної значущості математичних знань через розв'язування доцільних задач, практичний етап формує міцні уміння та навички, практико-застосовний – розвиває здатність застосовувати знання для розв'язування реальних завдань.

Представлено детальні приклади реалізації моделі на темах "Найбільший спільний дільник" (5-6 класи) та "Системи лінійних нерівностей з двома змінними" (9 клас), які демонструють поетапне формування практичних умінь від розуміння походження математичних понять до їх застосування у професійно-орієнтованих ситуаціях.

Запропонована модель забезпечує системний підхід до формування математичної компетентності учнів відповідно до вимог Концепції НУШ.

Модель може бути адаптована вчителями-практиками для різних тем шкільного курсу математики з урахуванням специфіки конкретного класу та навчального закладу.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: концептуальна модель, практична спрямованість навчання шкільного курсу математики, математична компетентність, вікові особливості учнів, етапи реалізації, практико-орієнтовані задачі
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра алгебри та геометрії
Користувач: Алла Прус
Дата подачі: 01 Жовт 2025 12:33
Оновлення: 01 Жовт 2025 12:33
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45385
ДСТУ 8302:2015: Швець В. О., Прус А. В. Концептуальна модель реалізації практичної спрямованості навчання шкільного курсу математики. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогічні науки. 2025. № 3. С. 81–88. DOI: 10.31651/2524-2660-2025-3-81-88.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу