Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Методика розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням хмарних сервісів

Сікора Я. Б.ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2621-6638 (2025) Методика розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням хмарних сервісів. Наукові інновації та передові технології. № 50. С. 2261–2273. ISSN 2786-5274. DOI: 10.52058/2786-5274-2025-10(50)-2261-2273.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (480kB) | Preview

Анотація

Розглянуто проблему розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників у контексті активного впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у галузь освіти. Акцентовано увагу на важливості використання хмарних сервісів як інструменту підвищення ефективності професійної діяльності, забезпечення оперативного доступу до даних, організації колективної роботи та формування культури безпечної взаємодії у цифровому середовищі. Запропонована методика розвитку цифрової компетентності базується на принципах науковості, системності, практичної спрямованості, доступності та інтерактивності. Вона передбачає послідовне опанування різних груп хмарних інструментів: сховищ, текстових редакторів, табличних процесорів, презентацій, сервісів для створення тестів і завдань. Також зосереджено увагу на формуванні навичок цифрової безпеки, правильного налаштування прав доступу, дотримання авторських прав і цифрової етики. Методика реалізується через поєднання різних форм і методів навчання: тренінгів, воркшопів, мікронавчання, онлайн-курсів, проєктної роботи, взаємонавчання та індивідуальних консультацій. Використання практико-орієнтованих завдань, таких як створення спільних документів, таблиць для обліку успішності чи інтерактивних тестів, організація комунікації зі суб’єктами освітньо-наукового процесу дозволяє інтегрувати цифрові інструменти безпосередньо у щоденну наукову та освітню діяльність.

Впровадження методики дозволить підвищити рівень цифрової грамотності, сформувати навички роботи в колективному цифровому середовищі, оптимізувати здійснення освітнього процесу та розширити можливості для організації наукових досліджень. Вона сприятиме підвищенню продуктивності праці наукових і науково-педагогічних працівників, сформує готовність до використання інноваційних рішень та може стати основою для розробки програм професійного розвитку в закладах вищої освіти й наукових установах.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій
Користувач: Ярослава Богданівна Сікора
Дата подачі: 15 Жовт 2025 14:07
Оновлення: 15 Жовт 2025 14:07
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45503
ДСТУ 8302:2015: Сікора Я. Б. Методика розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням хмарних сервісів. Наукові інновації та передові технології. 2025. № 50. С. 2261–2273. DOI: 10.52058/2786-5274-2025-10(50)-2261-2273.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу