Сікора Я. Б.ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2621-6638
(2025)
Методика розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням хмарних сервісів.
Наукові інновації та передові технології. № 50.
С. 2261–2273.
ISSN 2786-5274.
DOI: 10.52058/2786-5274-2025-10(50)-2261-2273.
1.pdf
Завантажити (480kB) | Preview
Анотація
Розглянуто проблему розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників у контексті активного впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у галузь освіти. Акцентовано увагу на важливості використання хмарних сервісів як інструменту підвищення ефективності професійної діяльності, забезпечення оперативного доступу до даних, організації колективної роботи та формування культури безпечної взаємодії у цифровому середовищі. Запропонована методика розвитку цифрової компетентності базується на принципах науковості, системності, практичної спрямованості, доступності та інтерактивності. Вона передбачає послідовне опанування різних груп хмарних інструментів: сховищ, текстових редакторів, табличних процесорів, презентацій, сервісів для створення тестів і завдань. Також зосереджено увагу на формуванні навичок цифрової безпеки, правильного налаштування прав доступу, дотримання авторських прав і цифрової етики. Методика реалізується через поєднання різних форм і методів навчання: тренінгів, воркшопів, мікронавчання, онлайн-курсів, проєктної роботи, взаємонавчання та індивідуальних консультацій. Використання практико-орієнтованих завдань, таких як створення спільних документів, таблиць для обліку успішності чи інтерактивних тестів, організація комунікації зі суб’єктами освітньо-наукового процесу дозволяє інтегрувати цифрові інструменти безпосередньо у щоденну наукову та освітню діяльність.
Впровадження методики дозволить підвищити рівень цифрової грамотності, сформувати навички роботи в колективному цифровому середовищі, оптимізувати здійснення освітнього процесу та розширити можливості для організації наукових досліджень. Вона сприятиме підвищенню продуктивності праці наукових і науково-педагогічних працівників, сформує готовність до використання інноваційних рішень та може стати основою для розробки програм професійного розвитку в закладах вищої освіти й наукових установах.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Відділи: | Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій |
Користувач: | Ярослава Богданівна Сікора |
Дата подачі: | 15 Жовт 2025 14:07 |
Оновлення: | 15 Жовт 2025 14:07 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45503 |
ДСТУ 8302:2015: | Сікора Я. Б. Методика розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням хмарних сервісів. Наукові інновації та передові технології. 2025. № 50. С. 2261–2273. DOI: 10.52058/2786-5274-2025-10(50)-2261-2273. |