Мичка І. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9984-3451, Грибук В. О.
ORCID: https://orcid.org/0009-0008-4477-3706, Булгаков О. І.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8800-2067
(2025)
Системний підхід до оцінки освітніх втрат в системі шкільного фізичного виховання: регіональний аспект.
Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). № 197.
С. 140–147.
ISSN 2311-2220.
DOI: 10.31392/UDU-nc.series15.2025.10(197).26.
1.pdf
Завантажити (273kB) | Preview
Анотація
У статті авторами здійснено спробу комплексної характеристики та ґрунтовного аналізу проблеми впливу оцінки освітніх втрат в системі шкільного фізичного виховання на державному та регіональному рівні на функціонування освітньої галузі. Численні кризи, нестабільність та підвищення небезпеки в українському суспільстві протягом 2019-2025 рр. (епідемія COVID-2019 та її наслідки, повномасштабне вторгнення 2022 р.) мають негативний вплив на економічний стан, навколишнє середовище, політичну поведінку, глобальні та регіональні процеси. Серед амбітних та термінових дій на всіх рівнях державного управління щодо політики у галузях освіти, фізичної культури і спорту, науки, технологій та інновацій є розробка ефективних заходів щодо сталого розвитку системи шкільного фізичного виховання. Орієнтуючись на загальновідомі дані щодо оцінки освітніх втрат в системі загальної середньої освіти, авторами запропоновано системний підхід щодо розробки комплексу заходів з оцінки освітніх втрат в системі шкільного фізичного виховання на регіональному рівні: визнання впливу системи фізичного виховання на стійкість освітньої галузі та забезпеченню сталого розвитку держави, як важливого фактору фізичної підготовки підростаючого покоління та освітній інструмент у військових та утилітарних питаннях, в питаннях охорони здоров'я, тісно пов'язаний з економічним розвитком та державною політикою; проведення якісної діагностики успішності учнів на різних рівнях з урахуванням їх фізичного стану та рівня фізичної підготовленості; оцінка якості підготовки учителів фізичної культури в нових умовах; створення оптимальних умов для підвищення кваліфікації учителів фізичної культури, їх професійного розвитку відповідно до державної політики у галузі освіти та сфері фізичної культури і спорту; створення сучасного, безпечного, освітнього та безбар’єрного простору під час занять фізичною культурою; цифровізація освітнього процесу; розробка алгоритму оцінки освітніх втрат; розробка системи щорічного моніторингу освітніх втрат в системі фізичного виховання та їх вплив на весь освітній процес; розробка рекомендацій для фахівців щодо мобільного усунення наслідків впливу освітніх втрат на рівень фізичного та психічного здоров’я школярів, їх рівень фізичної підготовленості. Таким чином, забезпечення ефективності виміру та подолання освітніх втрат в системі шкільного фізичного виховання, на наш погляд, є можливим за рахунок кроссекторальної взаємодії всіх стейкхолдерів процесу розвитку системи освіти (державний рівень, регіональний рівень громади та місцевий рівень закладів загальної середньої освіти, включаючи батьків та вчителів). Одним із дієвих інструментів виступає створення на рівні громад науково-практичних партнерств, ефективний менеджмент яких включатиме якісну програму надолуження освітніх втрат з фізичного виховання, методичну підтримку; розробку навчальних тренінгів для вчителів фізичної культури, а також включення цього розділу до програм їх підготовки.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | освітні втрати, моніторинг, ризики, проблеми, перспективи, подолання |
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
| Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
| Дата подачі: | 28 Жовт 2025 23:53 |
| Оновлення: | 28 Жовт 2025 23:53 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45684 |
| ДСТУ 8302:2015: | Мичка І. В., Грибук В. О., Булгаков О. І. Системний підхід до оцінки освітніх втрат в системі шкільного фізичного виховання: регіональний аспект. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2025. № 197. С. 140–147. DOI: 10.31392/UDU-nc.series15.2025.10(197).26. |


