Гордієнко О. А.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3384-3656
(2025)
Розвиток пунктуаційної компетентності здобувачів вищої освіти у процесі роботи над складним реченням на заняттях з української мови за професійним спрямуванням.
Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). № 56.
С. 326–337.
ISSN 2786-4952.
DOI: 10.52058/2786-4952-2025-10(56)-326-337.
1.pdf
Завантажити (397kB) | Preview
Анотація
На заняттях з української мови за професійним спрямуванням основна увага викладача зосереджена на завданні розвитку комунікативної компетентності студентів, зокрема, мовної і мовленнєвої як її складових. Сучасні інноваційні підходи зорієнтовані на формування практичних умінь і навичок у здобувачів освіти, зокрема, правописних. У статті проаналізовано проблему вдосконалення пунктуаційної компетентності студентів на практичних заняттях з української мови за професійним спрямуванням у процесі роботи над складними реченнями, запропоновано комплекс вправ, спрямованих на актуалізацію вмінь студентів розрізняти прості і складні речення, правильно використовувати розділові знаки. Зазначається, що у процесі мовної освіти здобувачів вищої освіти більше уваги звертається на формування в них орфографічних умінь і навичок, водночас поза увагою викладача може залишатися формування пунктуаційної компетентності студентів. Вони не завжди можуть пояснити вибір розділових знаків та обґрунтувати їх застосування, навести доречне правило, пояснити структуру та визначити тип речення, а також елементи, що його ускладнюють, тим самим обґрунтувати постановку розділових знаків. Причиною цього є складність мовних явищ синтаксису та недостатня увага до цього аспекту роботи в школі та закладі вищої освіти. Водночас під час написання курсових та дипломних робіт, статей, творчих робіт здобувачі вищої освіти намагаються використовувати різноманітні за значенням речення, в тому числі і складні, але не завжди впевнені, які розділові знаки використовувати. У статті описано вправи для спостереження за мовними явищами, аналізу синтаксичних одиниць, вдосконалення умінь і навичок у студентів щодо правильного використання складних речень. Коротко узагальнено отримані результати, рекомендовано впроваджувати в освітній процес на заняттях з української мови за професійним спрямуванням вправи аналітичні, конструктивні та творчі. Також визначено перспективи подальших досліджень в окресленій площині.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
| Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра початкової освіти та культури фахової мови |
| Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
| Дата подачі: | 30 Жовт 2025 15:26 |
| Оновлення: | 30 Жовт 2025 15:26 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45714 |
| ДСТУ 8302:2015: | Гордієнко О. А. Розвиток пунктуаційної компетентності здобувачів вищої освіти у процесі роботи над складним реченням на заняттях з української мови за професійним спрямуванням. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 56. С. 326–337. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-10(56)-326-337. |


