Мірошниченко О. А.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5712-3752, Власенко Р. П.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3743-4406
(2025)
Мотивація до педагогічної діяльності майбутнього вчителя географії у закладі вищої освіти.
Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. № 152.
С. 146–153.
ISSN 2617-6688.
DOI: 10.24195/2617-6688-2025-3-20.
1.pdf
Завантажити (597kB) | Preview
Анотація
У статті розглянуто актуальну проблему формування мотивації до педагогічної діяльності у майбутніх вчителів географії в умовах закладу вищої освіти (ЗВО). Проаналізовано сутність та структуру педагогічної мотивації, визначено її ключові чинники та особливості, притаманні професії вчителя географії. Метою статті є теоретичне обґрунтування та емпіричне дослідження формування стійкої мотивації до педагогічної діяльності у майбутніх вчителів географії в умовах закладу вищої освіти. Для досягнення поставленої мети було визначено такі завдання: уточнити сутність поняття «мотивація до педагогічної діяльності»; проаналізувати особливості професії вчителя географії, що впливають на мотиваційний компонент; визначити чинники та умови, що сприяють формуванню мотивації у студентів-географів в освітньому середовищі ЗВО; обґрунтувати та описати ефективні методи та технології формування мотивації в процесі фахової підготовки. Визначено, що ефективна підготовка педагога-географа неможлива без цілеспрямованої роботи з формування стійких внутрішніх мотивів. Для визначення рівнів мотивації до педагогічної діяльності у майбутніх вчителів географії була використана методика О. Потьомкіної «Діагностика психологічних установок в мотиваційній сфері особистості». Результати методики аналізувалися із застосуванням методів математичної статистики, порівняння показників в експериментальній та контрольній групах відбувалося згідно зі значенням t-критерія Стьюдента. Доведено, що мотивація до педагогічної роботи стає ефективнішою за умови впровадження інноваційних технологій. Автори пропонують систему методів та технологій, спрямованих на посилення мотиваційного компонента, включно з проєктною діяльністю, проблемним навчанням, навчальними та виробничими практиками, а також використанням сучасних геоінформаційних технологій. Зроблено висновок про необхідність інтеграції мотиваційного підходу в освітній процес ЗВО як запоруки підготовки висококваліфікованих та відданих своїй справі фахівців.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | мотивація, педагогічна діяльність, вчитель географії, фахова підготовка, рівні сформованості мотивації, професійна спрямованість |
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
| Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління Природничий факультет > Кафедра екології та географії |
| Користувач: | Олена Анатоліївна Мірошниченко |
| Дата подачі: | 10 Лист 2025 10:47 |
| Оновлення: | 10 Лист 2025 10:48 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45784 |
| ДСТУ 8302:2015: | Мірошниченко О. А., Власенко Р. П. Мотивація до педагогічної діяльності майбутнього вчителя географії у закладі вищої освіти. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2025. № 152. С. 146–153. DOI: 10.24195/2617-6688-2025-3-20. |


