Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Essence and pedagogical potential of the metasubject approach in developing lexical competence of primary school pupils

Михайлова О. С.ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2999-8583 (2025) Essence and pedagogical potential of the metasubject approach in developing lexical competence of primary school pupils. In: Міжнародна наукова конференція «Наукові дослідження в епоху глобальних змін», 4 листопада 2025 р., Амстердам. С. 90–93. DOI: 10.64076/iedc251104.08.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (162kB) | Preview

Анотація

The article reveals the importance of learning English as a means of intercultural communication and the formation of lexical competence in primary school students. The role of crosssubject connections in the process of learning vocabulary is substantiated, their impact on the development of students’ communicative skills and cognitive activity is determined, and effective educational technologies are outlined.

Тип ресурсу: Доповідь на конференції або симпозіумі (Стаття)
Ключові слова: metasubject approach, lexical competence, primary education, vocabulary development, English language learning, primary school pupils
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті
Користувач: Оксана Сергіївна Михайлова
Дата подачі: 20 Лист 2025 01:06
Оновлення: 20 Лист 2025 01:07
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45900

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу