Григор’єва Т. Ю.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3228-2033
(2025)
The concept of the metasubject approach and its pedagogical potential in teaching vocabulary to young learners.
In: Міжнародна наукова конференція «Наукові дослідження в епоху глобальних змін», 4 листопада 2025 р., Амстердам.
С. 105–107.
DOI: 10.64076/iedc251104.11.
1.pdf
Завантажити (124kB) | Preview
Анотація
The article examines the essence and significance of the meta-subject approach in developing general learning skills among primary school students within the framework of the New Ukrainian School. The role of interdisciplinary connections in fostering cognitive activity, independence, and critical thinking is analyzed, and conditions for the effective implementation of meta-subject learning are defined.
| Тип ресурсу: | Доповідь на конференції або симпозіумі (Стаття) |
|---|---|
| Ключові слова: | metasubject approach, primary education, interdisciplinary connections, cognitive development, New Ukrainian School, learning competence, critical thinking |
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
| Відділи: | Інститут іноземної філології > Кафедра міжкультурної комунікації та іншомовної освіти |
| Користувач: | Юлія Харчишина |
| Дата подачі: | 20 Лист 2025 01:15 |
| Оновлення: | 20 Лист 2025 01:16 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45902 |


