Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Концепти практичних завдань для вивчення вебтехнологій в умовах глобального поширення загальнодоступних сервісів штучного інтелекту

Мосіюк О. О.ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3530-1359 (2025) Концепти практичних завдань для вивчення вебтехнологій в умовах глобального поширення загальнодоступних сервісів штучного інтелекту. Освіта. Інноватика. Практика. Т. 13, № 9. С. 104–109. ISSN 2616-650X. DOI: 10.31110/2616-650X-vol13i9-014.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (263kB) | Preview

Анотація

Вивчення концепцій та підходів створення вебресурсів є важливою основою для багатьох сучасних галузей цифрової сфери. Окремі елементи і засоби процесу розробки починають розглядатися ще у шкільному курсі інформатики та детально вивчатися на спеціальностях у закладах вищої освіти, які безпосередньо пов'язані з підготовкою фахівців з обчислювальних систем, комп'ютерних наук або ж майбутніх учителів інформатики. Беззаперечним є і той факт, що засоби генеративного штучного інтелекту стали загальнодоступними для широкого загалу користувачів і, у тому числі, для школярів та студентів. Наслідком чого стала можливість застосовувати ШІ для розв'язання завдань. Варто також наголосити, що використовувалися й використовуються такі сервіси не завжди з дотриманням академічної доброчесності. У такому випадку постало питання видозміни підходів до організації освітнього процесу як загалом, так і при вивченні тем пов'язаних з вебтехнологіями. Серед багатьох напрямів, які розглядаються для вирішення проблемної ситуації, варто виокремити й питання формулювання завдань, адаптованих до умов сучасності. Отже, метою статті є розкриття концептів завдань для вивчення процесу розробки вебресурсів в умовах масового розповсюдження і використання генеративних технологій штучного інтелекту. Представлена робота містить детальний аналіз наукових та методичних джерел, пов'язаних з тематикою навчання розробці та використання вебтехнологій як учнів так і студентів. Зауважується на недостатній увазі до цього питання як з боку вітчизняних так і закордонних фахівців, незважаючи на його актуальності. Також зазначається, що теми, у яких розкриваються вплив технологій штучного інтелекту на формування у здобувачів освіти відповідних компетенцій, майже відсутні як у вітчизняних так і в закордонних фахових освітянських дискурсах. У основній частині наводяться сім концептів, що можуть бути адаптовані та використані вчителями інформатики та викладачами вебтехнологій у своїй роботі. Кожен з них детально описано, а також окреслено потенційні межі використання ШІ при його вирішенні. Висновки узагальнюють представлені матеріали та оцінюють перспективи подальших досліджень з цієї тематики.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: вебтехнології; вивчення вебтехнологій; концепт практичного завдання; технології генеративного штучного інтелекту; штучний інтелект в освіт
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Q Наука > QA Математика > QA75 Електронні комп'ютери. Інформатика
Q Наука > QA Математика > QA76 Комп'ютерне програмне забезпечення
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій
Користувач: Олександр Олександрович Мосіюк
Дата подачі: 01 Груд 2025 11:00
Оновлення: 01 Груд 2025 11:00
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45984
ДСТУ 8302:2015: Мосіюк О. О. Концепти практичних завдань для вивчення вебтехнологій в умовах глобального поширення загальнодоступних сервісів штучного інтелекту. Освіта. Інноватика. Практика. 2025. Т. 13, № 9. С. 104–109. DOI: 10.31110/2616-650X-vol13i9-014.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу