Шевцова Л. С.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6343-782X, Валенкевич О. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9583-6024
(2025)
Особливості формування риторичної компетентності у майбутніх учителів-філологів.
Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи. № 10.
С. 156–160.
ISSN 3041-1041.
DOI: 10.32782/ped-uzhnu/2025-10-26.
1.pdf
Завантажити (629kB) | Preview
Анотація
У статті звертається увага на особливості компетентнісного підходу (на прикладі формування риторичної компетентності) на заняттях з методики навчання української та польської мов. Наголошено, що риторична компетентність у студентів-філологів передбачає володіння рядом умінь та навичок, серед яких сприймання висловлення на слух, вплив на адресата мовлення тощо. Підкреслено, що для створення та ефективного подання тексту слід ураховувати особливості сприймання кожної особистості, усвідомлювати основні поняття, що стосуються процесу спілкування та ін.У статті розкрито на прикладі риторичної компетентності основні можливості діяльнісного підходу до навчання в умовах фахової підготовки вчителів-словесників. Підкреслено, що важливим є врахування комунікативних факторів у щоденному житті, студенту як майбутньому вчителю слід уміти передавати свої думки, самовиражатися, використовувати набуті знання та здібності. Здобувачі освіти повинні вміти керувати аудиторією, знати особливості сприймання висловлювання, уміти визначати та усвідомлювати роль мовлення у спілкуванні з учнями. Проблема становлення риторичної компетентності у здобувачів освіти піднімалась у ряді досліджень, побудованих на основі впровадження сучасних інноваційних технологій. Першочергову роль відіграє практичне засвоєння студентами найважливіших положень освітніх компонент. Досконале володіння особистості аналізом тексту та умов його подання, набуття риторичних умінь та навичок сприяє фаховому зростанню майбутніх учителів української та польської мов.У статті зазначено, що виникає необхідність у створенні нових концепцій освіти, пов’язаних із розкриттям риторичної компетентності. Для того, щоб ефективно сформувати риторичну компетентність у майбутніх учителів-філологів, важливо стимулювати їхнє занурення у проблему, творчий підхід до виконання мовленнєвих завдань на заняттях з методики навчання української та польської мов. Матеріали статті можуть стати у нагоді під час викладання курсу методики навчання української та польської мов, у розробці дисциплін, побудованих на основі риторичного та комунікативного аспектів.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | риторична компетентність; компетентнісний підхід до навчання; розвиток мовлення; методика навчання української мови; методика навчання польської мови |
| Класифікатор: | P Мова та Література > P Філологія. Лінгвістика |
| Відділи: | Інститут філології і журналістики > Кафедра слов’янської і германської філології та перекладу |
| Користувач: | Анастасія Гайдученко |
| Дата подачі: | 02 Груд 2025 16:14 |
| Оновлення: | 02 Груд 2025 16:14 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/46038 |
| ДСТУ 8302:2015: | Шевцова Л. С., Валенкевич О. В. Особливості формування риторичної компетентності у майбутніх учителів-філологів. Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи. 2025. № 10. С. 156–160. DOI: 10.32782/ped-uzhnu/2025-10-26. |


