Коберник О. М.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2842-0168, Бірук Н. П.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3013-2015
(2025)
Сучасний урок технологій: компетентнісно орієнтовані цілі та структура.
Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). № 57.
С. 656–670.
ISSN 2786-4952.
DOI: 10.52058/2786-4952-2025-11(57)-656-670.
1.pdf
Завантажити (399kB) | Preview
Анотація
У статті узагальнено й обґрунтовано теорію і методику прове- дення сучасного уроку технологій в контексті компетентнісного та особистісно діяльнісного підходу. Стверджується, що серед усього розмаїття форм навчальних занять основне місце займає урок – головний модуль освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти. Тому проблема вдосконалення уроку є вічною, завжди актуальною, оскільки вимоги до його якості постійно зростають. Особливо загострюється потреба в його перебудові в тих ситуаціях, коли змінюються цілі навчання, а відповідно до них – зміст і методичне забезпечення. А початок ХХІ століття характеризується модернізацією змісту загальної середньої освіти учнів відповідно до Концепції Нова українська школа та Державного стандарту базової загальної середньої освіти, що ґрунтуються на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів, які спонукають до зміни акцентів у методиці проведення уроків технологій.
З’ясовано й узагальнено основні підходи до визначення поняття «урок та сучасний урок», які потрактовано як заняття, на якому вчитель уміло використовує всі можливості для особистісного зростання учнів, набуття ними ключових компетентностей; середовище суб’єкт-суб’єктної та полісуб’єктної взаємодії, в основі якої – співпраця, співтворчість учителя з учнями, набуття ними не лише пізнавального, а й соціального досвіду.
Доведено, що сучасний урок – це і урок, на якому присутній демократичний стиль спілкування, де діти вчаться здобувати знання, а не отримувати готові, де навчають не стільки словом, скільки організованою справою, де створені умови для розвитку ініціативності, самостійності та набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення проблем, реалізації власних можливостей як в освітній, так і в практичній діяльності.
Обгрунтовуються типи та структура, а також розкривається методика поетапногого планування і проведення сучасного уроку технологій.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
| Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
| Користувач: | Наталія Петрівна Бірук |
| Дата подачі: | 07 Груд 2025 22:46 |
| Оновлення: | 07 Груд 2025 22:46 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/46089 |
| ДСТУ 8302:2015: | Коберник О. М., Бірук Н. П. Сучасний урок технологій: компетентнісно орієнтовані цілі та структура. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 57. С. 656–670. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-11(57)-656-670. |


