Краснов О. В.
ORCID: https://orcid.org/0009-0003-4542-9791
(2025)
Провідні моделі організації бізнес-освіти в Україні (1991-2025 рр.).
Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. № 221.
С. 198–204.
ISSN 2415-7988.
DOI: 10.36550/2415-7988-2025-1-221-198-204.
1.pdf
Завантажити (321kB) | Preview
Анотація
У статті представлено провідні моделі організації бізнес-освіти в Україні, які складалися й розвивалися упродовж 1991-2025 рр. На підставі аналізу численних наукових публікацій та контенту веб-сайтів провідних університетів і бізнес-шкіл України (бізнес-школи Національного університету «Києво-Могилянська академія», Національного університету «Острозька академія», Державного торгівельно-економічного університету) сформульовано висновок про два рівні аналізу проблеми моделювання бізнес- освіти: концептуальний та організаційний. Мережу вітчизняних бізнес-шкіл представлено в сукупності кількох компонентів (бізнес-освіта за акредитованими в Україні програмами; бізнес-освіта за програмами MBA (у форматах MBA, IMBA, Executive MBA тощо); бізнес-освіта на основі міжнародних акредитацій; бізнес-освіта за неакредитованими програмами). Організаційні моделі бізнес-освіти подано в сукупності університетської, корпоративної моделей, моделі МВА, он-лайн бізнес-освіти та сертифікованих курсів.
На прикладі внутрішніх моделей \ рівнів бізнес-освіти у Національному університеті «Києво-Могилянська академія» з’ясовано зміст бізнес-освіти на рівнях «Персональні стратегії», «Економіка, фінанси та бізнес-аналітика», «Стратегії нового покоління», «Управління стратегією реалізації», «Виїзні модулі програми ЕМВА», «Магістерський проєкт», «Гуманітарна складова».
Проаналізовано специфіку карусельної моделі бізнес освіти та моделі «1+1». Відзначено, що карусельна модель бізнес-освіти передбачає таку побудову її змісту, за якої програма навчання реалізується у вигляді блоків, які не мусять знаходитися в причинно-наслідковому зв’язку і відповідати принципу наступності, а ядро програми має плинний вигляд і може гнучко змінюватися залежно від індивідуальної траєкторії навчання, затребуваної учасником програми. На підставі аналізу різноманітних типів моделей організації бізнес-освіти сформульовано висновок про домінацію організаційних моделей бізнес-освіти на концептуальними та про залежність вітчизняної моделі бізнес-освіти від зарубіжних аналогів та рівня співпраці українських бізнес-шкіл та відповідних зарубіжних \ міжнародних партнерських структур.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
| Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
| Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
| Дата подачі: | 10 Груд 2025 23:30 |
| Оновлення: | 10 Груд 2025 23:30 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/46132 |
| ДСТУ 8302:2015: | Краснов О. В. Провідні моделі організації бізнес-освіти в Україні (1991-2025 рр.). Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2025. № 221. С. 198–204. DOI: 10.36550/2415-7988-2025-1-221-198-204. |


