Шаповалова І. В. (2018) Програма фізичної терапії дітей з розладами спектру аутизму. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. № 6. С. 238–244. ISSN 2071-5285.
Фаховий збiрник 6_238-244.pdf
Завантажити (576kB) | Preview
Анотація
У статті розглядаються шляхи вирішення проблеми ранньої реабілітації дітей з аутизмом та розладами аутистичного спектру.
Актуальність теми посилюється відсутністю надійного діагностичного інструментарію, існуючим розривом між теорією аутизму та практичними можливостями допомоги, недосконалістю наявного механізму своєчасної реабілітації дітей з цим діагнозом загострюють актуальність проблеми.
Мета дослідження – розробка та експериментальна перевірка програми фізичної терапії для дітей з раннім дитячим аутизмом.
Методи дослідження: теоретичний аналіз даних науково-методичної літератури, педагогічні методи дослідження, функціональні методи дослідження (тести), методи математичної обробки даних.
Результати. Запропоновано програму фізичної терапії, основні розділи якої включають: іппотерапію (забезпечує одночасне включення всіх груп м’язів, збереження рівноваги); гідрокінезотерапію з елементами плавання (завдяки різноманітному навантаженню надає зміцнювальний вплив на формування дитячої стопи, розвиток координації, поліпшення емоційного стану дитини); танцетерапію (є універсальним засобом комунікації та соціальної взаємодії, потужним емоційним чинником); масаж з елементами Су-джок терапії (сприяє нормалізації сну, допомагає налагодженню контакту з оточуючими людьми); логопедичної ритміки (формує почуття музичного темпу). Отримані за результатами повторного діагностування дані засвідчили позитивну динаміку в розвитку дітей з аутистичними розладами, зокрема, посилення їхніх координаційних здібностей і рівноваги, що підтвердило ефективність експериментальної програми.
Висновки. Запропонована програма фізичної терапії для дітей з аутизмом та розладами аутистичного спектру є ефективною і сприяє покращенню їхньої координації, рівноваги, емоційному стану та соціалізації.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | іппотерапія, гідрокінезотерапія, масаж, ранній дитячий аутизм, танцетерапія |
Класифікатор: | A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки |
Відділи: | Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Користувач: | Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Дата подачі: | 31 Січ 2019 20:47 |
Оновлення: | 31 Січ 2019 20:53 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28173 |
ДСТУ 8302:2015: | Шаповалова І. В. Програма фізичної терапії дітей з розладами спектру аутизму. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. 2018. № 6. С. 238–244. |