Мірошніченко Вячеслав, Марченко Ірина, Барабаш Ольга, Юшина Олена (2019) Підвищення ефективності уроків фізичної культури шляхом урахування енерговитрат. Фізична культура, спорт та здоров’я нації (8). С. 74–79. ISSN 2071-5285.
74-79.pdf
Завантажити (464kB) | Preview
Анотація
Актуальність теми дослідження. Надмірні навантаження не лише не дадуть бажаного тренувального ефекту, але й можуть розбалансувати функціональні системи в організмі. Одним із шляхів підвищення ефективності уроків фізичної культури є урахування індивідуальних особливостей при виборі об’єму та інтенсивності навантажень. Такі можливості відкриває дозування фізичних навантажень за енерговитратами. Метою дослідження є встановити доцільність впровадження у навчальний процес на уроках фізичної культури в школі методики дозування фізичних навантажень за енерговитратами. Методи дослідження: педагогічне спостереження, педагогічний експеримент. Результати роботи. Уроки фізичної культури за програмою варіативного модуля «легка атлетика» які включають бігові навантаження з енерговитратами нижче порогових, сприяють зростанню швидкісної витривалості на 4,8% (p < 0,05) та швидкості на 7,0% (p < 0,05). Статистично достовірних змін показників функціональної підготовленості під впливом занять за даною програмою не відбулося. Уроки фізичної культури де енерговитрати бігових навантажень перевищують порогову величину, сприяють зростанню швидкісної витривалості на 4,1% (p < 0,05), витривалості на 8,8% (p < 0,01) та швидкості на 5,1% (p < 0,05). Такі заняття сприяють зростанню функціональної підготовленості. Відносний показник PWC170 зріс на 18,0% (p < 0,01) а відносний показник Vo2 max зріс на 8,7% (p < 0,01).
Висновки. Встановлено, що уроки фізичної культури за програмою варіативного модуля легка атлетика з біговими навантаженнями енерговитрати яких більші за порогову величину сприяють зростанню фізичної працездатності, аеробної продуктивності та витривалості у дівчат 15-17 років.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | бігові навантаження, дівчата, фізична підготовленість, функціональна підготовленість |
Класифікатор: | A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки |
Відділи: | Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Користувач: | Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Дата подачі: | 04 Лют 2020 07:07 |
Оновлення: | 04 Лют 2020 07:07 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30647 |