Клименко Ганна, Філіппов Михайло, Ільїн Володимир (2021) Вплив занять з фізичного виховання на зміни психофізіологічного стану студенток. Фізична культура, спорт та здоров’я нації (12). С. 13–17. ISSN 2071-5285.
13-17.pdf
Завантажити (462kB) | Preview
Анотація
Актуальність теми дослідження. Робота присвячена формуванню процесу фізичного виховання (ФВ) студенток на основі обліку особливостей протікання фаз менструального циклу (МЦ) і змін функціонального стану. Мета роботи: оцінити психофізіологічні зміни функціонального стану організму в результаті спрямовано спланованих занять з ФВ студенток з урахуванням фаз МЦ. Методи дослідження. Оцінювали такі показники стану центральної нервової системи: лабільність, відчуття порогу чутливості сенсорних систем, розумову працездатність. Крім того, визначали час довільної затримки дихання на вдиху і видиху, вимірювали життєву ємність легень. Для контролю за самопочуттям студенткам була запропонована спеціальна форма щоденника, в якому треба було тільки позначать заздалегідь сформульовані відповіді. В зв’язку з тим, що фізичні вправи активно впливають на ефективність навчання та розумову працездатність, отримані результати були згруповані за принципом порівняння їх в однакові для всіх студенток періоди МЦ. Обробку результатів виконували за допомогою стандартних програм «Windows-XP» і «Міcrosoft Exel». Обстежено 81 студентку (62–основна і 19-контрольна групи) на початку і в кінці навчального року. Результати роботи. Виявлені позитивні зміни, які відбулися у студенток протягом навчального року в балансі нервових процесів, функції фізіологічних систем, аналізаторів, розумової працездатності. Висновки. Визначено, що у функціональному стані організму студенток, для яких здійснювали процес ФВ з урахуванням самооцінки почуття, працездатності, симптоматики супроводжуючих проявів в різні фази МЦ, отримані позитивні результати про нормалізацію психофізіологічного стану.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | фізичний і психофізіологічний стан, менструальний цикл, працездатність, самопочуття |
Класифікатор: | A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки |
Відділи: | Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Користувач: | Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Дата подачі: | 08 Січ 2022 20:19 |
Оновлення: | 08 Січ 2022 20:19 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33544 |