Власюк О. О., Федоряка А. В. (2023) Розвиток активної гнучкості на заняттях з художньої гімнастики у дівчаток 8-9 років. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. № 16. С. 59–64. ISSN 2071-5285.
59-64.pdf
Завантажити (366kB) | Preview
Анотація
Актуальність теми дослідження. Художня гімнастика – один з найпопулярніших видів спорту в нашій країні. Сучасна художня гімнастика пред’являє високі вимоги до фізичної і технічної підготовки спортсменів. Для оволодіння всім арсеналом засобів, характерних для сучасної художньої гімнастики, необхідний мати досить високий рівень розвитку гнучкості, а особливо активної гнучкості як одного із її видів. Виконання різноманітних рівноваг, стрибків і інших вправ в художній гімнастиці по своїй біомеханічній сутності вимагає гарної рухливості в суглобах, а деякі вправи взагалі повністю залежать від рівня розвитку цієї якості. При високому рівні рухливості в суглобах виникають передумови для економічних рухів, тому що виявляється більша вихідна довжина м’язів, це дозволяє виявити більшу силу, зчленування стають більше рухливими і збільшується амплітуда рухів і статичних положень. Аналіз сучасних тенденцій розвитку художньої гімнастики свідчить, що вимоги до прояву гнучкості спортсменів стають дедалі більшими. У численних дослідженнях, які проведено у напрямку вивчення даної проблеми зроблені висновки про необхідність розвитку активної гнучкості у дівчат, що займаються художньою гімнастикою. Мета дослідження – експериментально обґрунтувати систему розвитку активної гнучкості дівчаток 8-9 років з використанням допоміжного інвентарю на заняттях художньою гімнастикою. У дослідженні брало участь група з 12 дівчаток, віком 8-9 років, які займаються художньою гімнастикою. Експериментальна система розвитку активної гнучкості включала вправи з використанням таких приладів: гумова стрічка, гімнастичний блок, обтяжувачі для рук та ніг. При проведенні експерименту застосовувалися такі методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Результати дослідження. Порівняльний аналіз результатів педагогічного тестування після педагогічного експерименту показав, що у групі дівчат, які займалися художньою гімнастикою, спостерігався вірогідний приріст показників активної гнучкості. У ході дослідження було доведено, що виконання вправ з допоміжними приладами позитивно вплинуло на розвиток і активної гнучкості у дівчаток 8-9 років. Показники рівня розвитку активної гнучкості в групі зросли з до середнього і вище середнього рівня.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | фізичні якості, підготовленість, допоміжний інвентар, педагогічні положення |
Класифікатор: | A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки |
Відділи: | Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Користувач: | Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Дата подачі: | 08 Січ 2024 13:41 |
Оновлення: | 08 Січ 2024 13:41 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38678 |
ДСТУ 8302:2015: | Власюк О. О., Федоряка А. В. Розвиток активної гнучкості на заняттях з художньої гімнастики у дівчаток 8-9 років. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. 2023. № 16. С. 59–64. |