Бишевець Н. Г., Гончарова Н. М. (2023) Формування психологічної готовності здобувачів вищої освіти протидіяти стресу засобами пригодницької діяльності. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. № 16. С. 143–150. ISSN 2071-5285.
143-150.pdf
Завантажити (390kB) | Preview
Анотація
Актуальність теми дослідження. Збройне протистояння на території країни продовжує тривати, результатом даної складної ситуації є поширення явищ емоційного неблагополуччя у осіб різного віку, в тому числі студентської молоді. Серед першочергових завдань системи освіти на сьогодні слід вважати пошук засобів та методів зниження прояву психологічних проблем у студентів, пов’язаних із постійним впливом стресових ситуацій. Серед засобів оздоровчо-рекреаційної рухової активності (ОРРА) перспективним є запровадження пригодницької діяльності у процес покращення психологічного здоров’я та боротьбі зі стресом студентської молоді. Мета роботи – вивчити напрямки застосування пригодницької діяльності для формування психологічної готовності здобувачів вищої освіти протидіяти стресогенним чинникам. Методи дослідження: ґрунтовне вивчення та поглиблений теоретичний аналіз даних науково-методичної і спеціальної літератури, їхня систематизація й узагальнення. Результати роботи. Ознайомлення з провідним досвідом науковців доводить можливість впровадження в процес фізичного виховання студентської молоді системи заходів, що охоплюють впровадження пригодницької діяльності у різноманітті її форм. Впровадження елементів ризику, виклику, новизни у ОРРА супроводжується додатковим психологічним сплеском позитивних емоцій, що в свою чергу сприятливо впливає на психологічний стан студентів. Додатково проведення ОРРА в природніх умовах підвищує загальний сприятливий ефект на психологічний стан студентів. Висновки. Наявний досвід впровадження пригодницької діяльності у фізичне виховання студентів потребує трансформації відповідно до умов стресових ситуацій в яких вони знаходяться, а саме умови активних бойових дій на території України. Перспективним напрямом наукових досліджень є саме впровадження пригодницької діяльності та організації активного дозвілля студентів як більш дієвого засобу підвищення їхньої стійкості до стресу, зниження рівня сприйнятого стресу та пом’якшення його згубного впливу.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | студенти, психоемоційний стан, оздоровчо-рекреаційна рухова активність, динаміка, стрес |
Класифікатор: | A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки |
Відділи: | Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Користувач: | Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту |
Дата подачі: | 08 Січ 2024 14:37 |
Оновлення: | 08 Січ 2024 14:37 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38690 |
ДСТУ 8302:2015: | Бишевець Н. Г., Гончарова Н. М. Формування психологічної готовності здобувачів вищої освіти протидіяти стресу засобами пригодницької діяльності. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. 2023. № 16. С. 143–150. |