Шепельова М. В. (2023) Особливості розуміння студентами невизначених ситуацій. In: Українська психологія. ХХІ століття. Початок. (Дні української психології в Берліні), 27-28 квітня 2023, Київ, Україна. С. 333–337.
Шепельова_тези_Берлін_2023.pdf
Завантажити (846kB) | Preview
Анотація
Розглянувши визначення основних понять, ми схильні
розуміння невизначених ситуацій пов’язувати з суб’єктивною чи об’єктивною складністю: встановлювати чи розпізнавати сприймане за певними ознаками; розкривати сутність сприйманого, його охарактеризувати, сформулювати поняття; вирізнити сприймане з поміж іншого, встановити його призначення, мету; ставити завдання, планувати майбутні дії; бачити зумовленість, причини певних подій. Здійснений контент-аналіз особливостей розуміння студентами невизначених ситуацій дозволив нам виявити наявність трьох основних векторів вирішення експериментальної задачі студентами: 1) розв’язок шляхом пошуку суб’єктивних причин виникнення ситуації та її наслідків; 2) пошук об’єктивних зовнішніх причин та можливих наслідків; 3) спроба власної інтерпретації подій шляхом зміни тлумачення «вигнання з дому», а саме – розуміння «вигнання з дому» як «відправлення» за дорученням чи з якоюсь іншою метою. Результати дослідження свідчать про суттєвий вплив суб’єктивних орієнтирів на розуміння студентами невизначених ситуацій, зокрема при суттєвому дефіциті інформації, необхідної для вирішення задачі.
Тип ресурсу: | Доповідь на конференції або симпозіумі (Стаття) |
---|---|
Ключові слова: | Розуміння, творче мислення, задача, невизначеність, суб'єктивні орієнтири, студенти. |
Класифікатор: | B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія |
Відділи: | Соціально-психологічний факультет > Кафедра соціальної та практичної психології |
Користувач: | М.В. Шепельова |
Дата подачі: | 17 Січ 2024 07:09 |
Оновлення: | 17 Січ 2024 07:09 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38789 |