Підгурська В. Ю.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9882-6390, Голубовська І. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0875-8487
(2025)
Формування медіаграмотності майбутніх учителів в процесі вивчення української мови за професійним спрямуванням.
Освіта. Інноватика. Практика. Т. 13, № 1.
С. 46–51.
ISSN 2616-650X.
DOI: 10.31110/2616-650X-vol13i1-006.
1.pdf
Завантажити (441kB) | Preview
Анотація
Стаття присвячена дослідженню ролі медіаграмотності у процесі вивчення дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» у закладах вищої освіти. Окреслено важливість формування навичок критичного мислення та аналізу інформації, що є необхідним для сучасного інформаційного середовища. Проведено аналіз змісту поняття «медіаграмотність» на основі наукових джерел і запропоновано авторське визначення цього терміна. Авторки статті пропонують практичні завдання, які спрямовані на формування медіаграмотності в майбутніх педагогів. Представлені завдання охоплюють як теоретичні, так і практичні аспекти, включаючи роботу з різними видами медіа, оцінювання достовірності інформації та створення власного медіаконтенту. Особлива увага приділяється використанню критичного мислення для аналізу інформації щодо мовного законодавства, оцінювання достовірності джерел, а також розпізнавання маніпулятивних технологій у медіапросторі. Запропоновані завдання мають на меті не лише покращити знання студентів із мовного питання, а й розвинути навички свідомого сприйняття медіаконтенту, що є актуальним у сучасному інформаційному суспільстві. Авторки аналізують сучасні підходи до викладання медіаграмотності через призму мовних стилів, пропонують ефективні завдання та підкреслюють значення відповідального ставлення до інформації, поваги до авторських прав та розуміння соціальних наслідків використання медіа. Пропоновані завдання мають практичну спрямованість і орієнтовані на формування навичок ефективного професійного спілкування, критичного осмислення інформації та її відповідності етичним і мовним нормам. Розкривається значення поєднання риторичних прийомів із сучасними медійними інструментами для створення переконливих презентацій та формування культури ділового спілкування. Окремо наголошується на важливості дотримання етичних норм у цифровій комунікації та засвоєння принципів грамотного електронного листування. З’ясовано, що практичні завдання на формування медіаграмотності сприяють розвитку комунікативної компетентності здобувачів, здатності адаптуватися до інформаційних викликів сучасного суспільства, а також підвищенню якості освіти в умовах цифрової трансформації.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра початкової освіти та культури фахової мови |
Користувач: | Кафедра початкової освіти та культури фахової мови |
Дата подачі: | 31 Січ 2025 08:50 |
Оновлення: | 30 Вер 2025 16:27 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/42545 |
ДСТУ 8302:2015: | Підгурська В. Ю., Голубовська І. В. Формування медіаграмотності майбутніх учителів в процесі вивчення української мови за професійним спрямуванням. Освіта. Інноватика. Практика. 2025. Т. 13, № 1. С. 46–51. DOI: 10.31110/2616-650X-vol13i1-006. |