Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Системи управління навчанням у цифровій освіті: порівняльний аналіз платформ і педагогічні перспективи

Кривонос О. М.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4211-6541 (2025) Системи управління навчанням у цифровій освіті: порівняльний аналіз платформ і педагогічні перспективи. Суспільство та національні інтереси. № 17. С. 213–225. ISSN 3041-1572. DOI: 10.52058/3041-1572-2025-9(17)-213-225.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (371kB) | Preview

Анотація

У статті здійснено комплексне дослідження систем управління навчанням як ключових інструментів організації дистанційного та змішаного навчання в умовах цифрової трансформації освіти. Проаналізовано функціональні, технічні та педагогічні можливості найпоширеніших платформ – Moodle, Microsoft Teams і Google Classroom – з урахуванням вимог сучасного освітнього середовища. Обґрунтовано доцільність застосування LMS для забезпечення доступу до навчального контенту незалежно від місця й часу, підтримки гнучкого освітнього процесу, реалізації інклюзивного підходу та формування цифрових компетентностей здобувачів освіти. Окрему увагу приділено порівняльному аналізу LMS-платформ за такими критеріями: наявність інструментів відеозв’язку, підтримка міжнародного стандарту SCORM, відкритість програмного коду, наявність інтегрованих інструментів для оцінювання, можливості реалізації гейміфікації та відповідність вимогам інклюзивності. Визначено, що платформа Moodle має найбільший потенціал для створення повноцінного освітнього середовища, з урахуванням широкої кастомізації, підтримки стандартів, відкритої архітектури та інструментів формувального оцінювання. Натомість Microsoft Teams та Google Classroom доцільно використовувати у випадках, коли ключовим є зручне середовище для спілкування, синхронної взаємодії або супроводу традиційного навчання. У статті також розглянуто педагогічні принципи, що реалізуються через LMS: науковість, доступність, послідовність, активність і зворотний зв’язок. Автори підкреслюють необхідність підготовки педагогів до використання LMS як складової цифрової педагогіки. Представлені результати можуть бути використані адміністраціями закладів освіти, розробниками освітніх програм та викладачами під час вибору, впровадження та дидактичного наповнення LMSсередовищ.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: LMS; дистанційна освіта; цифрова трансформація освіти; освітні платформи; педагогічні технології
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Відділи: Фізико-математичний факультет > Кафедра комп’ютерних наук та інформаційних технологій
Користувач: Олександр Миколайович Кривонос
Дата подачі: 07 Вер 2025 16:16
Оновлення: 07 Вер 2025 16:16
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45179
ДСТУ 8302:2015: Кривонос О. М. Системи управління навчанням у цифровій освіті: порівняльний аналіз платформ і педагогічні перспективи. Суспільство та національні інтереси. 2025. № 17. С. 213–225. DOI: 10.52058/3041-1572-2025-9(17)-213-225.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу