Критерії, показники та рівні сформованості професійної компетентності майбутніх філологів у світлі трансформації системи освіти в Україні

Климович, Ю. Ю. (2023) Критерії, показники та рівні сформованості професійної компетентності майбутніх філологів у світлі трансформації системи освіти в Україні. Інноваційна педагогіка, 1 (61). с. 162-166. ISSN 2663-6085

[img]
Перегляд
Text
Download (252kB) | Перегляд
Офіційний URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2023/61/part_1/32.pdf

Опис

У статті розглянуто критерії, показники та рівні сформованості професійної компетентності майбутнього філолога (ПКМФ) у закладі вищої освіти (ЗВО). Виокремлення критеріїв, показників та рівнів сформованості професійної компетентності дозволяє проаналізувати сучасний стан та перспективи розвитку у галузі професійної підготовки студентів мовних ЗВО. Автор виокремлює ряд критеріїв, які застосовуються для діагностики сформованості професійної компетентності майбутнього філолога, серед яких мотиваційно-ціннісний, змістовно-діяльнісний, операційно-технологічний та особистісно-рефлексійний. Визначення показників критеріїв та їх значення є одним з ключових завдань для успішної діагностики ПКМФ. У роботі охарактеризовано наступні показники рівня сформованості ПКМФ: позитивна мотивації до формування професійної компетентності; усвідомлення ролі іншомовної професійної компетентності у майбутній професійній діяльності; системність і ґрунтовність теоретичних та практичних загальнопрофесійних та вузькопрофесійних знань, умінь та навичок; ефективне використання професійних знань, умінь та навичок у ситуативній професійній діяльності; ефективне використання новітніх цифрових технологій у спілкуванні та професійній діяльності та взаємодія з медіапростором; здатність самостійно формувати траєкторію професійного розвитку; навички здійснювати самоконтроль, самоаналіз й самооцінку результатів професійної діяльності. Автором також запропоновано ряд методів та засобів діагностики ПКМФ, серед яких анкетування, комп’ютерне тестування, діагностичне спостереження тощо, та визначено рівні сформованості професійної компетентності майбутнього філолога: креативний (високий), що характеризується постійним прагненням до професійного саморозвитку та досконалим володінням усіма необхідними професійними знаннями, уміннями та навичками; фаховий (достатній), що визначається нестійкою професійною позицією та наявністю необхідних знань, практичних вмінь та навичок, які дозволяють відносно успішно виконувати професійну діяльність; базовий (початковий), який є вихідною базою для професійної діяльності та охоплює елементарні знання у професійній сфері.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: освіта, вища освіта, компетентність, професійна компетентність, майбутній філолог, критерії, показники, рівні
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
P Мова та література > P Філологія. Лінгвістика
P Мова та література > PE Англійська мова
Підрозділи: Інститут іноземної філології > Кафедра міжкультурної комунікації та іншомовної освіти
Користувач, що депонує: Юлія Климович
Дата внесення: 29 Серп 2023 22:24
Останні зміни: 29 Серп 2023 22:24
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37820

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу