Сreativity development of future social workers within the Social work field education

Ситняківська, С. М., Сейко, Н. А., Павлик, Н. П. (2024) Сreativity development of future social workers within the Social work field education. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки (116). с. 131-136. ISSN 2663-6387

[img]
Перегляд
Text
Download (561kB) | Перегляд

Опис

У статті розглядається проблема розвитку креативності майбутніх соціальних працівників у рамках практики із соціальної роботи. Доведено, що розвиток креативності є конче необхідним не лише тому, що креативність є однією з необхідних навичок XXI століття, а й тому, що професія соціального працівника неможлива без творчого підходу до вирішення професійних завдань у сучасному суспільстві, що швидко змінюється. Зазначено, що якість професійної підготовки майбутніх соціальних працівників покращиться за умови актуалізації творчих здібностей та творчої активності майбутніх соціальних працівників у рамках практики із соціальної роботи, тому мета дослідження – запропонувати шляхи розвитку творчих здібностей майбутніх соціальні працівники в процесі практики із соціальної роботи. Було описано концепцію практики у соціальних установах та службах, а також ключові принципи, якими керуються у процесі практки та визначають її цілі. Також було представлено мету, основні завдання практики у соціальних установах та службах в рамках магістерської освітньої програми (Соціальна робота, Соціальна педагогіка) Житомирського державного університету імені Івана Франка. У статті описано спеціальні тренінги – тренінгові вправи, які проводяться в рамках супервізійних сесій для розвитку творчих здібностей майбутніх соціальних працівників у процесі практики в соціальних установах та службах. Ці тренувальні вправи спрямовані на розвиток дивергентного мислення студентів; сприяють підвищенню самооцінки, а також посилюють мотивацію до розвитку нових навичок; тренування навичок командної роботи, а також публічне представлення її результатів; вправи, які сприяють поглибленню процесів саморозкриття власного професійного Я, формуванню навичок самоаналізу, саморозуміння та самокритики; узагальнення уявлень студентів про їхні творчі здібності, що має велике значення в процесі проходження практики. Зроблено висновок, що проведення спеціальних тренінгів у рамках супервізійних сесій сприятиме розвитку творчих здібностей майбутніх соціальних працівників, що у свою чергу дасть змогу студентам креативно підходити до вирішення професійних завдань у процесі проходження практики в соціальних установах та службах. Також було зазначено, що подальші дослідження будуть присвячені розвитку критичного мислення студентів під час навчання та проходження практики.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: креативність, творчі здібності, супервізія, професійна підготовка, спеціалісти соціальної сфери, практика із соціальної роботи
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти
L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти > LC5201 Додаткова освіта. Доросла освіта. Неперервна Освіта
Підрозділи: Соціально-психологічний факультет > Кафедра соціальних технологій
Користувач, що депонує: доцент Н.П. Бірук
Дата внесення: 24 Черв 2024 06:13
Останні зміни: 24 Черв 2024 06:13
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/40387

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу