Антонов О. В.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6557-5548, Антонова О. Є.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3240-6297
(2025)
Застосування проєктного методу у розвитку критичного мислення майбутніх фахівців.
Наука і техніка сьогодні. № 48.
С. 494–508.
ISSN 2786-6025.
DOI: 10.52058/2786-6025-2025-7(48)-494-508.
1.pdf
Завантажити (511kB) | Preview
Анотація
Актуальність дослідження пов’язана з потребою підготовки фахівців, здатних ефективно застосовувати сучасні досягнення інформаційних технологій та штучного інтелекту у професійній діяльності й адаптуватися до нових вимог ринку праці. Важливим чинником конкурентоспроможності таких фахівців є рівень розвитку критичного мислення як аналітичного інструменту для опрацювання інформації, пошуку різноманітних шляхів вирішення завдань та прийняття обґрунтованих рішень щодо розподілу й використання ресурсів для виконання поставлених цілей.
Зважаючи на постійні зміни у суспільно-політичних відносинах між країнами та у сфері глобальної безпеки, попит на таких фахівців зростає. Утім, їхня підготовка та розвиток критичного мислення супроводжується низкою труднощів, зокрема швидким впровадженням нових моделей штучного інтелекту та нейромереж, поширенням широкополосного доступу до Інтернету в більшості регіонів світу та цифровізацією інформаційних і адміністративних сервісів.
Авторами статті розглянуто сутність проєктного методу, особливості його функціонування, основні етапи підготовки, реалізації та подальшого захисту. Проаналізовано потенційний вплив проєктного методу на розвиток критичного мислення майбутніх фахівців та необхідні передумови до його застосування. Встановлено, що обов’язковою передумовою ефективного використання проєктного інструментарію для розвитку критичного мислення є дотримання встановленої методології та її адаптація до сучасного рівня цифровізації, розвитку автономних комп’ютерних систем та штучного інтелекту.
Подальші напрями дослідження вбачаються у вивченні впливу штучного інтелекту на впровадження проєктного методу з метою розвитку критичного мислення майбутніх фахівців, а також у розробці відповідної методологічної платформи для інтеграції штучного інтелекту як радника-компаньйона здобувачів освіти під час створення, захисту та апробації академічних проєктів.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Відділи: | Інститут іноземної філології > Кафедра іноземних мов і новітніх технологій навчання |
Користувач: | Олена Євгеніївна Антонова |
Дата подачі: | 30 Лип 2025 13:10 |
Оновлення: | 30 Лип 2025 13:10 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44820 |
ДСТУ 8302:2015: | Антонов О. В., Антонова О. Є. Застосування проєктного методу у розвитку критичного мислення майбутніх фахівців. Наука і техніка сьогодні. 2025. № 48. С. 494–508. DOI: 10.52058/2786-6025-2025-7(48)-494-508. |