Антонов О. В.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6557-5548
(2025)
Вивчення сутності та структури критичного мислення: контент-аналіз поняття.
Вісник науки та освіти. № 37.
С. 922–935.
ISSN 2786-6165.
DOI: 10.52058/2786-6165-2025-7(37)-922-935.
1.pdf
Завантажити (379kB) | Preview
Анотація
У статті проаналізовано поняття «критичне мислення» та особливості його трактування як вітчизняними, так і зарубіжними науковцями. Автором актуалізовано значення критичного мислення як важливого інструменту підготовки майбутнього фахівця до професійної діяльності та підвищення його конкурентоспроможності на сучасному ринку праці. Зазначено, що не існує єдиного універсального визначення концепту критичного мислення, а наявні трактування.
З метою аналізу наявних підходів до розуміння сутності поняття «критичне мислення» у статті використано метод контент-аналізу, який полягає у систематичній фіксації й підрахунку змістових одиниць, визначенні їх частоти та співвідношення у документі, а також групуванні для аналізу відповідно до обраної концептуальної схеми. У межах контент- аналітичного дослідження застосовано кількісний та якісний аналіз текстів. Кількісний аналіз здійснено шляхом кількісного зіставлення аналітичних категорій через підрахунок ключових слів, якісний аналіз – шляхом систематичної інтерпретації текстів через виділення в них тем, тенденцій та відповідне їх кодування або ж їх поєднання.
Також здійснено зіставлення основних характеристик критичного мислення з наступним формулюванням найбільш релевантного робочого визначення даного концепту.
Проведений аналіз дозволив сконструювати робоче визначення поняття «критичне мислення» як складного, активного, саморегульованого, ментального процесу розв’язування проблем шляхом обробки та оцінювання інформації з метою прийняття ефективних рішень.
Зроблено висновок, що критичне мислення характеризується активністю, має рефлексивний характер, відрізняється логічністю, самостійністю, цілеспрямованістю у розв’язанні життєвих або навчальних проблем.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Відділи: | Інститут іноземної філології > Кафедра іноземних мов і новітніх технологій навчання |
Користувач: | Олена Євгеніївна Антонова |
Дата подачі: | 08 Серп 2025 15:39 |
Оновлення: | 13 Серп 2025 12:13 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44862 |
ДСТУ 8302:2015: | Антонов О. В. Вивчення сутності та структури критичного мислення: контент-аналіз поняття. Вісник науки та освіти. 2025. № 37. С. 922–935. DOI: 10.52058/2786-6165-2025-7(37)-922-935. |