Дубасенюк О. А.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9447-4527, Вознюк О. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4458-2386, Лайчук А. М.
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9102-1381
(2020)
Експериментальна перевірка педагогічних умов підготовки майбутніх тренерів˗викладачів до розвитку морально˗вольових якостей учнів ДЮСШ.
Professional Pedagogics. Т. 1, № 20.
С. 167–174.
ISSN 2707-3092.
DOI: 10.32835/2707-3092.2020.20.167-174.
1.pdf
Завантажити (1MB) | Preview
Анотація
Актуальність: необхідність підготовки майбутніх тренерів-викладачів до розвитку морально-вольових якостей учнів дитячих юнацьких спортивних шкіл зумовлюється щорічним погіршенням психічного та соматичного здоров’я підлітків, що знайшло відповідне відображення в основних нормативних освітніх документах України.
Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці педагогічних умов підготовки майбутніх тренерів˗викладачів до формування морально˗вольових якостей учнівської молоді.
Методи: теоретичний метод аналізу психолого-педагогічної літератури щодо проблеми дослідження (з метою виявлення стану досліджуваної проблеми); аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення (для обґрунтування практико-орієнтовних засад відповідних педагогічних умов), педагогічне спостереження, тестування (тести успішності, тести здібностей, індивідуальні тести), проективні методи (конструктивні, експресивні, рольові), опитування (бесіда, інтерв’ю, анкетування), метод експертної оцінки і самооцінки (для обґрунтування педагогічних умов), методи математичної статистики (для обчислення результатів педагогічного експерименту).
Результати: здійснено теоретичний аналіз проблеми професійної підготовки майбутніх тренерів-викладачів до розвитку морально-вольових якостей учнів дитячих юнацьких спортивних шкіл; розроблено методику та відповідні педагогічні умови покращення зазначеного процесу, проведено педагогічний експеримент щодо підтвердження ефективності зазначених педагогічних умов.
Висновки: результати дослідження підтвердили, що готовність майбутніх тренерів˗викладачів до розвитку морально˗вольових якостей учнів спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю формується більш ефективно за умов: використання виховного потенціалу спортивно˗тренувальної діяльності та позаурочної роботи щодо морального виховання; підготовки тренерів до виховання морально˗вольових якостей старшокласників; створення сприятливого мікроклімату для налагодження міжособистісного спілкування і гуманістичних стосунків між всіма учасниками освітнього процесу.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра фізичної культури та базової загальновійськової підготовки |
Користувач: | Олександр Васильович Вознюк |
Дата подачі: | 11 Серп 2025 22:26 |
Оновлення: | 12 Серп 2025 11:45 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44878 |
ДСТУ 8302:2015: | Дубасенюк О. А., Вознюк О. В., Лайчук А. М. Експериментальна перевірка педагогічних умов підготовки майбутніх тренерів˗викладачів до розвитку морально˗вольових якостей учнів ДЮСШ. Professional Pedagogics. 2020. Т. 1, № 20. С. 167–174. DOI: 10.32835/2707-3092.2020.20.167-174. |