Кеснер Ю. П.ORCID: https://orcid.org/0009-0003-3624-7654, Антонова О. Є.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3240-6297
(2025)
Бібліометричний аналіз досліджень креативності в позашкільній освіті.
Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). № 54.
С. 431–443.
ISSN 2786-4952.
DOI: 10.52058/2786-4952-2025-8(54)-431-443.
1.pdf
Завантажити (345kB) | Preview
Анотація
Дослідження представляє комплексний бібліометричний аналіз наукових розвідок з проблематики розвитку креативності педагогів позашкільної освіти у професійному середовищі. На основі бази даних Scopus проаналізовано 225 документів із 177 джерел за період 2021-2025 років, що залучали 923 дослідники з різних країн світу. Виявлено помірну, але стабільну наукову активність з високим рівнем співавторства (4,2 співавтори на документ) та міжнародної кооперації (15,11%), що свідчить про формування глобальної наукової спільноти у сфері креативної освіти.
Географічний аналіз засвідчує нерівномірний розподіл наукової активності з абсолютним лідерством США (понад 1600 публікацій), тоді як Україна займає другу позицію з майже 100 публікаціями, демонструючи значний внесок серед пострадянських країн та активність національної наукової школи. Концептуальний аналіз термінологічного ландшафту ідентифікує "education" (43 згадки), "students" (32 згадки) та "extracurricular activities" (25 згадок) як домінантні терміни, що формують концептуальне ядро наукового дискурсу.
Дисциплінарний розподіл засвідчує переважання соціальних наук (32,5%) та психології (22,2%), підтверджуючи міждисциплінарний характер досліджень креативності та розуміння її як соціально-психологічного феномену. Значна присутність мистецтва та гуманітарних наук (15,2%) відображає традиційний зв'язок креативності з художньо-естетичною сферою. Мережевий аналіз виявляє поліцентричну структуру з тріадою "освіта-студенти-позашкільна діяльність" як концептуальним ядром, що підтверджує студентоцентричний характер досліджень.
Дослідження демонструє зрілість галузі та підкреслює потребу в посиленні міжнародної співпраці, розвитку технологічних інструментів підтримки креативності та методологічних інноваціях для оцінки креативних компетентностей педагогів-позашкільників в умовах цифрової трансформації освітнього простору.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти > LC5201 Додаткова освіта. Доросла освіта. Неперервна Освіта |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
Користувач: | Олена Євгеніївна Антонова |
Дата подачі: | 22 Серп 2025 21:14 |
Оновлення: | 22 Серп 2025 21:16 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/44953 |
ДСТУ 8302:2015: | Кеснер Ю. П., Антонова О. Є. Бібліометричний аналіз досліджень креативності в позашкільній освіті. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 54. С. 431–443. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-8(54)-431-443. |