Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Цифровізація освітнього процесу закладів освіти як актуальна науково-педагогічна проблема

Яценко С. Л.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9646-8841 (2025) Цифровізація освітнього процесу закладів освіти як актуальна науково-педагогічна проблема. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. № 121. С. 46–60. ISSN 2663-6387. DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.4.

[thumbnail of 6.pdf]
Preview
Текст
6.pdf

Завантажити (431kB) | Preview

Анотація

У статті розглядається процес цифровізації в навчальних закладах як актуальне науково-педагогічне питання. Особлива увага приділяється аналізу можливостей та викликів, пов'язаних з інтеграцією цифрових технологій в освітнє середовище. Актуальність теми ґрунтується на зростаючій потребі навчальних закладів усіх рівнів адаптуватися до вимог цифрової епохи, яка вимагає від студентів набуття навичок, необхідних для успішної участі в сучасному інформаційному суспільстві. Підкреслюється, що цифровізація – це не просто забезпечення освітніми ресурсами, а глибока трансформація освітнього змісту, методів навчання, каналів комунікації та організаційних моделей.

У статті підкреслюється важливість навчання вчителів ефективному використанню цифрових інструментів як у навчанні, так і в дослідницькій діяльності. Стверджується, що цифрова трансформація освіти вимагає від освітян нових компетенцій, зокрема здатності керувати цифровим освітнім середовищем, розробляти інтерактивний освітній контент та розвивати цифрову грамотність учнів. Крім того, увага приділяється методологічним основам, необхідним для систематичного, а не спонтанного, впровадження процесів цифровізації.

Розглянуто різні моделі та стратегії цифровізації освітнього процесу, включаючи змішане навчання, дистанційну освіту та інтеграцію технологій штучного інтелекту в педагогічну практику. Визначено етапи впровадження цифрових технологій у навчальних закладах, включаючи оцінку цифрової готовності, вибір відповідних платформ та інструментів, навчання персоналу, а також постійний моніторинг та контроль результатів.

Особливий акцент робиться на ролі цифровізації у покращенні доступності, інклюзивності та персоналізації освіти. Було досліджено потенціал цифрових платформ для адаптації до індивідуальних потреб учнів, що сприяє більш справедливому та ефективному навчальному процесу. Було проаналізовано тематичні дослідження, що ілюструють успішні практики цифровізації у середніх та вищих навчальних закладах, щоб продемонструвати практичне застосування теоретичних концепцій.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління
Користувач: Аліна Ковальчук
Дата подачі: 01 Вер 2025 11:22
Оновлення: 02 Вер 2025 07:16
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45057
ДСТУ 8302:2015: Яценко С. Л. Цифровізація освітнього процесу закладів освіти як актуальна науково-педагогічна проблема. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2025. № 121. С. 46–60. DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.4.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу