Шарапа М. В.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9140-0477
(2025)
Особливості використання мемів на уроках української мови (із досвіду вчителів житомирських ЗЗСО).
Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. № 121.
С. 107–119.
ISSN 2663-6387.
DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.8.
10.pdf
Завантажити (411kB) | Preview
Анотація
У статті аналізуються особливості використання мемів (інтернет-мемів) як сучасних освітніх трендів на уроках української мови на основі опитування вчителів української мови та літератури загальноосвітніх шкіл Житомира, зокрема визначено, що однією з передумов удосконалення відомих та пошуку нових методів навчання є «кліпове» мислення (процес відображення незліченної кількості різноманітних властивостей об'єктів без урахування зв'язків між ними) сучасних дітей та молоді, що впливає на особливості процесів сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу. За таких умов нові технології візуалізації стають особливо актуальними в сучасному освітньому просторі, спрямовані на забезпечення ефективності, доступності навчання, полегшення сприйняття та засвоєння необхідної навчальної інформації, а також мотивацію та залучення учнів. Наприклад, вміле використання мемів на уроках української мови може забезпечити значну кількість освітніх, розвивальних та виховних завдань, зокрема спрощення вивчення складних понять; розвиток та вдосконалення креативності, навичок критичного мислення та пошуку нестандартних способів вираження думок; привернення уваги учнів та сприяння позитивній атмосфері під час уроку; розвиток навичок самостійної роботи тощо.
Згідно з результатами опитування, значна кількість вчителів використовують меми на уроках української мови як сучасні способи подання інформації, необхідної для навчання та навчання; формування базових ключових компетенцій; набуття та вдосконалення мовних знань; розвитку навичок говоріння та мислення; активізації когнітивних, емоційних та вольових процесів; психологічної підтримки; урізноманітнення методів та форм роботи на уроці тощо. Згідно з досвідом вчителів житомирських загальноосвітніх шкіл, меми доцільно та вигідно використовувати під час вивчення орфографії, лексикології (словникового запасу), фразеології, морфології (частин мови), синтаксису, пунктуації, фонетики, орфоепії та розвитку комунікативних навичок на різних етапах уроку української мови: під час пояснення нового матеріалу, закріплення знань, отриманих на етапі рефлексії.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут філології і журналістики > Кафедра української мови та методики її навчання |
Користувач: | Аліна Ковальчук |
Дата подачі: | 01 Вер 2025 11:45 |
Оновлення: | 02 Вер 2025 07:12 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45062 |
ДСТУ 8302:2015: | Шарапа М. В. Особливості використання мемів на уроках української мови (із досвіду вчителів житомирських ЗЗСО). Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2025. № 121. С. 107–119. DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.8. |