Березюк О. В.ORCID: https://orcid.org/0009-0008-4123-2023
(2025)
Модель формування цифрової компетентності в управлінців освітніми закладами засобами комп’ютерних технологій.
Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. № 121.
С. 221–238.
ISSN 2663-6387.
DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.17.
19.pdf
Завантажити (509kB) | Preview
Анотація
У статті розглядається процес розвитку цифрової компетентності керівників навчальних закладів як системний об'єкт, що охоплює фундаментальні та обов'язкові категорії: мету, зміст, форми, методи, засоби та результати. Запропонована модель формування цифрової компетентності у керівників навчальних закладів з використанням комп'ютерних технологій передбачає, що сучасний керівник навчального закладу повинен володіти інноваційними методами та технологіями для ефективного впровадження дистанційного, змішаного, асинхронного та синхронного, хмарного навчання, перевернутих та віртуальних класів, платформ електронного навчання, гейміфікації, цифрового сторітеллінгу, організації системи управління навчальним процесом тощо. Метою моделі є оцінка ефективності сформованої цифрової компетентності керівників навчальних закладів. Для досягнення цієї мети необхідне функціонування всього комплексу компонентів (серед яких ми виділяємо структурні), що забезпечується дотриманням відповідних фундаментальних принципів організації та організаційної роботи з керівниками навчальних закладів щодо формування цифрової компетентності.
У статті досліджуються особливості побудови моделі формування цифрової компетентності у керівників навчальних закладів засобами комп'ютерних технологій, яка базується на педагогічних принципах, а саме: гуманістичній спрямованості, діалогічному характері педагогічної взаємодії, цілісності у виборі навчального матеріалу, зв'язку освітньої теорії з практикою та структурних компонентах: мотиваційно-цільовому, організаційно-змістовному, операційно-діяльнісному, контрольно-результативному. Модель формування цифрової компетентності у керівників навчальних закладів з використанням комп'ютерних технологій базується на системному підході, що забезпечує цілісність та взаємозв'язок кожного з її складових елементів, а комплексний підхід до розвитку цифрової компетентності забезпечує підвищення ефективності управління в освіті та створює умови для інноваційного розвитку навчального закладу.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Користувач: | Аліна Ковальчук |
Дата подачі: | 01 Вер 2025 12:37 |
Оновлення: | 01 Вер 2025 12:37 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45071 |
ДСТУ 8302:2015: | Березюк О. В. Модель формування цифрової компетентності в управлінців освітніми закладами засобами комп’ютерних технологій. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2025. № 121. С. 221–238. DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.17. |