Вербовський І. А.ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7202-3429, Боженко Р. А.
ORCID: https://orcid.org/0009-0008-7312-6268
(2025)
Теоретичні засади розвитку цифрової грамотності викладачів закладів вищої освіти.
Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. № 121.
С. 239–253.
ISSN 2663-6387.
DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.18.
20.pdf
Завантажити (409kB) | Preview
Анотація
У цій статті представлено наукове дослідження актуального питання розвитку цифрової грамотності серед викладачів вищих навчальних закладів, теми, яка набула особливого значення в контексті швидкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та їх інтеграції в усі сфери суспільного життя. Висвітлено фундаментальне значення цифрових компетенцій як основи ефективної інтеграції сучасних технологій в освітній процес, підкреслюючи об'єктивну необхідність їх постійного вдосконалення у відповідь на сучасні виклики цифрової епохи. Автор переконливо підкреслює, що процес розвитку цифрової грамотності охоплює не лише отримання теоретичних знань щодо різноманітних цифрових інструментів та платформ, але й активне культивування практичних навичок для їх ефективного застосування, а також формування адаптивних здібностей для швидкої адаптації до динамічних змін цифрового середовища.
Особлива увага у статті приділяється аналізу міжнародного досвіду, який переконливо демонструє вирішальну роль чітко визначених стандартів та науково обґрунтованих методичних рекомендацій у систематичному розвитку цифрових компетенцій педагогічних працівників. Проведений аналіз підтверджує, що наявність чітких рамкових орієнтирів та послідовних методологічних підходів дозволяє більш ефективно та систематично організовувати процеси професійного розвитку вчителів, що, у свою чергу, сприяє не лише якісному підвищенню їхньої професійної майстерності, але й успішній адаптації освітнього процесу до сучасних вимог цифрової епохи.
У заключному розділі статті стверджується, що цифровізація освітнього процесу – це безперервне та багаторівневе стратегічне завдання, яке потребує постійної уваги та системних зусиль. Перспективи подальших наукових досліджень у цій важливій галузі включають розробку ефективних механізмів моніторингу та об’єктивної оцінки рівня цифрової грамотності педагогічних працівників, поглиблене вивчення впливу цифрових технологій на якість навчання та освітні результати учнів, а також адаптацію існуючих освітніх стратегій до умов швидкозмінного цифрового середовища.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
Користувач: | Аліна Ковальчук |
Дата подачі: | 01 Вер 2025 12:42 |
Оновлення: | 01 Вер 2025 12:53 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45072 |
ДСТУ 8302:2015: | Вербовський І. А., Боженко Р. А. Теоретичні засади розвитку цифрової грамотності викладачів закладів вищої освіти. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2025. № 121. С. 239–253. DOI: 10.35433/pedagogy.2(121).2025.18. |