Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Розвиток критичного мислення у процесі мовленнєвої діяльності

Шевцова Л. С.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6343-782X (2025) Розвиток критичного мислення у процесі мовленнєвої діяльності. Інноваційна педагогіка. Т. 2, № 86. С. 40–43. ISSN 2663-6085. DOI: 10.32782/ip/86.2.7.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (116kB) | Preview

Анотація

У статті звернено увагу на актуальній проблемі сьогодення - розвитку особистості студента критично мислити. Зосереджується увага на вмінні здобувачів вищої освіти критично оцінювати інформацію у процесі мовленнєвої діяльності. Засвоєння методики навчання польської та української мов неможливе без активізації мислетворчих процесів та критичного аналізу нової інформації, про що говориться у статті. Підкреслено, що наукова інформація (вивчення нового методичного та мовного матеріалу) краще засвоюється завдяки вмінню критично її осмислювати, аналізувати почуте, його узагальнювати та структурувати. Автор розкриває можливості критичного мислення в опануванні методик навчання польської та української мов.

Зазначено, що важливими для щоденного спілкування є діяльнісний підхід, завдяки якому здобувачеві вищої освіти слід навчитися висловлювати власні думки, почуття, передавати враження, вміти самовиражатися, використовуючи свої природні здібності у процесі фахової діяльності. Кожній особистості важливо вміти проєктувати свої думки на навколишнє середовище, уміти визначати та усвідомлювати суть комунікативної діяльності. Творче самовираження індивіда створює позитивний досвід для подальшого використання у щоденному спілкуванні.

У статті вказано, що надзвичайно важливим є питання створення нових підходів до методичної освіти, використання креативності, групових форм навчання, створення індивідуальних траєкторій.

Наголошується, що пріоритетну роль у методиці навчання української та польської мов повинні займати інноваційні підходи до навчання, що стимулюють креативність, самовираження здобувачів вищої освіти, пізнавальну діяльність, критичне мислення, будуються на основі різних підходів до навчання.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут філології і журналістики > Кафедра слов’янської і германської філології та перекладу
Користувач: Анастасія Гайдученко
Дата подачі: 25 Вер 2025 15:14
Оновлення: 25 Вер 2025 15:16
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45331
ДСТУ 8302:2015: Шевцова Л. С. Розвиток критичного мислення у процесі мовленнєвої діяльності. Інноваційна педагогіка. 2025. Т. 2, № 86. С. 40–43. DOI: 10.32782/ip/86.2.7.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу