Шевцова Л. С.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6343-782X
(2025)
Розвиток критичного мислення у процесі мовленнєвої діяльності.
Інноваційна педагогіка. Т. 2, № 86.
С. 40–43.
ISSN 2663-6085.
DOI: 10.32782/ip/86.2.7.
1.pdf
Завантажити (116kB) | Preview
Анотація
У статті звернено увагу на актуальній проблемі сьогодення - розвитку особистості студента критично мислити. Зосереджується увага на вмінні здобувачів вищої освіти критично оцінювати інформацію у процесі мовленнєвої діяльності. Засвоєння методики навчання польської та української мов неможливе без активізації мислетворчих процесів та критичного аналізу нової інформації, про що говориться у статті. Підкреслено, що наукова інформація (вивчення нового методичного та мовного матеріалу) краще засвоюється завдяки вмінню критично її осмислювати, аналізувати почуте, його узагальнювати та структурувати. Автор розкриває можливості критичного мислення в опануванні методик навчання польської та української мов.
Зазначено, що важливими для щоденного спілкування є діяльнісний підхід, завдяки якому здобувачеві вищої освіти слід навчитися висловлювати власні думки, почуття, передавати враження, вміти самовиражатися, використовуючи свої природні здібності у процесі фахової діяльності. Кожній особистості важливо вміти проєктувати свої думки на навколишнє середовище, уміти визначати та усвідомлювати суть комунікативної діяльності. Творче самовираження індивіда створює позитивний досвід для подальшого використання у щоденному спілкуванні.
У статті вказано, що надзвичайно важливим є питання створення нових підходів до методичної освіти, використання креативності, групових форм навчання, створення індивідуальних траєкторій.
Наголошується, що пріоритетну роль у методиці навчання української та польської мов повинні займати інноваційні підходи до навчання, що стимулюють креативність, самовираження здобувачів вищої освіти, пізнавальну діяльність, критичне мислення, будуються на основі різних підходів до навчання.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
| Відділи: | Інститут філології і журналістики > Кафедра слов’янської і германської філології та перекладу |
| Користувач: | Анастасія Гайдученко |
| Дата подачі: | 25 Вер 2025 18:14 |
| Оновлення: | 25 Вер 2025 18:16 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45331 |
| ДСТУ 8302:2015: | Шевцова Л. С. Розвиток критичного мислення у процесі мовленнєвої діяльності. Інноваційна педагогіка. 2025. Т. 2, № 86. С. 40–43. DOI: 10.32782/ip/86.2.7. |


