Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Освітньо-наукове середовище закладу як осередок розвитку дослідницького потенціалу і здібностей здобувачів третього рівня вищої освіти

Мирончук Н. М.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1360-6381, Антонова О. Є.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3240-6297 (2025) Освітньо-наукове середовище закладу як осередок розвитку дослідницького потенціалу і здібностей здобувачів третього рівня вищої освіти. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). № 55. С. 676–688. ISSN 2786-4952. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-9(55)-676-688.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (439kB) | Preview

Анотація

У статті визначено потреби розвитку дослідницького потенціалу і здібностей аспірантів: формування дослідницької компетентності як базової складової освітньо-наукових програм; підготовка компетентних кадрів для закладів освіти; оновлення і розвиток наукових шкіл і підтримка безперервності традицій у закладах вищої освіти; підготовка дослідників для забезпечення інноваційного розвитку країни й інтеграції української науки у світовий науковий простір; формування наукової ідентичності та професійної кар’єри молодих дослідників. З’ясовано завдання підготовки здобувачів третього рівня вищої освіти, які зумовлюються освітнім і науковим спрямуванням програм їх підготовки. Зазначено загальні та спеціальні принципи створення освітньо-наукового середовища закладу вищої освіти. Вказано вектори стратегії виявлення, розвитку і підтримки дослідницького потенціалу аспірантів. Як орієнтир і результат змісту наукової підготовки, визначено формування наукової ідентичності аспірантів. Наголошено на значущості співпраці закладів вищої освіти і закладів загальної середньої освіти у підготовці молодих дослідників до наукової кар’єри. Виокремлено етапи розвитку дослідницьких здібностей молодих дослідників у закладах освіти: мотиваційного залучення (взаємодія зі старшокласниками наукових і профільних ліцеїв), наукового спрямування (включення у дослідницьку діяльність студентів бакалаврату та магістратури), самостійного наукового дослідження (виконання дисертаційної роботи в аспірантурі), інституційної інтеграції (виконання системної наукової роботи в професійному середовищі закладу освіти). Відзначено визначальне значення в освітньо-науковому середовищі закладу освіти наукових шкіл, центрів, лабораторій, інших наукових товариств та роль досвідченого авторитетного науковця як взірця і наставника молодих дослідників.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: заклад освіти, освітньо-наукове середовище, наукова ідентичність, інституційні осередки, учнівська молодь, аспіранти
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління
Користувач: Олена Євгеніївна Антонова
Дата подачі: 30 Вер 2025 07:27
Оновлення: 30 Вер 2025 09:53
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45360
ДСТУ 8302:2015: Мирончук Н. М., Антонова О. Є. Освітньо-наукове середовище закладу як осередок розвитку дослідницького потенціалу і здібностей здобувачів третього рівня вищої освіти. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 55. С. 676–688. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-9(55)-676-688.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу