Поляков М. В.ORCID: https://orcid.org/0009-0009-5375-298X, Опольська А. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5273-0748, Реморов Я. С.
ORCID: https://orcid.org/0009-0006-0079-2679
(2025)
Оцінка впливу цифрових інструментів на підвищення якості навчання в професійній освіті в умовах сучасних викликів.
Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). № 55.
С. 784–796.
ISSN 2786-4952.
DOI: 10.52058/2786-4952-2025-9(55)-784-796.
1.pdf
Завантажити (383kB) | Preview
Анотація
Перехід до цифрової економіки, трансформація ринку праці та посилення міжнародної конкуренції визначають нові вимоги до професійної освіти. У сучасних умовах цифровізація стає не лише інструментом модернізації освітнього середовища, а й необхідною умовою забезпечення його відповідності динаміці суспільного розвитку. Відтак актуальності набуває завдання оцінки впливу цифрових інструментів на якість навчання, пошуку оптимальних моделей їхнього поєднання з традиційними методами викладання, а також розробки стратегій, що сприятимуть підвищенню ефективності освітнього процесу та формуванню конкурентоспроможного фахівця. Мета дослідження полягає у визначенні ефективності використання цифрових інструментів у професійній освіті, порівнянні їхньої результативності з традиційними підходами та виробленні рекомендацій щодо оптимальної інтеграції цифрових технологій у навчальний процес. У роботі застосовано комплекс наукових методів: порівняльний аналіз результатів навчання студентів із використанням різних освітніх підходів, статистична обробка емпіричних даних, методи експертного оцінювання, а також контент-аналіз сучасних наукових публікацій і практичного досвіду закладів освіти. Результати показали, що цифрові технології підвищують мотивацію студентів, забезпечують індивідуалізацію та гнучкість освітнього процесу, розширюють доступ до навчальних ресурсів і сприяють формуванню нових професійних компетентностей. Разом із тим виявлено проблеми, серед яких технічні обмеження матеріально-технічної бази, нерівномірний рівень цифрової грамотності викладачів і студентів, недостатнє методичне та організаційне забезпечення, а також потреба в системній підготовці кадрів до роботи з новими освітніми платформами. Висновки дослідження підтверджують, що цифрові інструменти – є вагомий чинник підвищення якості професійної освіти, однак їхня ефективність безпосередньо залежить від системного підходу до впровадження. Поєднання традиційних і цифрових практик забезпечує найбільш продуктивні результати. Подальші наукові пошуки мають бути спрямовані на оцінку довгострокового впливу цифровізації на розвиток професійних компетентностей і створення адаптивних освітніх програм, зорієнтованих на потреби сучасного та майбутнього ринку праці.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
Користувач: | Олександр Сергійович Яценко |
Дата подачі: | 30 Вер 2025 07:34 |
Оновлення: | 30 Вер 2025 09:54 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45361 |
ДСТУ 8302:2015: | Поляков М. В., Опольська А. В., Реморов Я. С. Оцінка впливу цифрових інструментів на підвищення якості навчання в професійній освіті в умовах сучасних викликів. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 55. С. 784–796. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-9(55)-784-796. |