Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Оцінка впливу цифрових інструментів на підвищення якості навчання в професійній освіті в умовах сучасних викликів

Поляков М. В.ORCID: https://orcid.org/0009-0009-5375-298X, Опольська А. В.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5273-0748, Реморов Я. С.ORCID: https://orcid.org/0009-0006-0079-2679 (2025) Оцінка впливу цифрових інструментів на підвищення якості навчання в професійній освіті в умовах сучасних викликів. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). № 55. С. 784–796. ISSN 2786-4952. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-9(55)-784-796.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (383kB) | Preview

Анотація

Перехід до цифрової економіки, трансформація ринку праці та посилення міжнародної конкуренції визначають нові вимоги до професійної освіти. У сучасних умовах цифровізація стає не лише інструментом модернізації освітнього середовища, а й необхідною умовою забезпечення його відповідності динаміці суспільного розвитку. Відтак актуальності набуває завдання оцінки впливу цифрових інструментів на якість навчання, пошуку оптимальних моделей їхнього поєднання з традиційними методами викладання, а також розробки стратегій, що сприятимуть підвищенню ефективності освітнього процесу та формуванню конкурентоспроможного фахівця. Мета дослідження полягає у визначенні ефективності використання цифрових інструментів у професійній освіті, порівнянні їхньої результативності з традиційними підходами та виробленні рекомендацій щодо оптимальної інтеграції цифрових технологій у навчальний процес. У роботі застосовано комплекс наукових методів: порівняльний аналіз результатів навчання студентів із використанням різних освітніх підходів, статистична обробка емпіричних даних, методи експертного оцінювання, а також контент-аналіз сучасних наукових публікацій і практичного досвіду закладів освіти. Результати показали, що цифрові технології підвищують мотивацію студентів, забезпечують індивідуалізацію та гнучкість освітнього процесу, розширюють доступ до навчальних ресурсів і сприяють формуванню нових професійних компетентностей. Разом із тим виявлено проблеми, серед яких технічні обмеження матеріально-технічної бази, нерівномірний рівень цифрової грамотності викладачів і студентів, недостатнє методичне та організаційне забезпечення, а також потреба в системній підготовці кадрів до роботи з новими освітніми платформами. Висновки дослідження підтверджують, що цифрові інструменти – є вагомий чинник підвищення якості професійної освіти, однак їхня ефективність безпосередньо залежить від системного підходу до впровадження. Поєднання традиційних і цифрових практик забезпечує найбільш продуктивні результати. Подальші наукові пошуки мають бути спрямовані на оцінку довгострокового впливу цифровізації на розвиток професійних компетентностей і створення адаптивних освітніх програм, зорієнтованих на потреби сучасного та майбутнього ринку праці.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління
Користувач: Олександр Сергійович Яценко
Дата подачі: 30 Вер 2025 07:34
Оновлення: 30 Вер 2025 09:54
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45361
ДСТУ 8302:2015: Поляков М. В., Опольська А. В., Реморов Я. С. Оцінка впливу цифрових інструментів на підвищення якості навчання в професійній освіті в умовах сучасних викликів. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 55. С. 784–796. DOI: 10.52058/2786-4952-2025-9(55)-784-796.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу