Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Потенціал і ризики польської педагогіки культури на тлі європейського досвіду

Шостачук Т. В.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4542-2835 (2025) Потенціал і ризики польської педагогіки культури на тлі європейського досвіду. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». № 57. С. 220–224. ISSN 2524-0609. DOI: 10.24144/2524-0609.2025.57.220-224.

[thumbnail of 1.pdf]
Preview
Текст
1.pdf

Завантажити (605kB) | Preview

Анотація

Сучасні процеси світової та європейської інтеграції впливають на польську педагогіку культури, яка є субдисципліною педагогіки. Завданням педагогіки культури є сприяння формуванню ідентичності особистості, її ціннісних орієнтацій та здатності до міжкультурного діалогу. Проте польська й українська освітня практика не визначає вектором розвитку передачу культурних цінностей, відтак, європейський досвід може спонукати до зміни пріоритетів у педагогіці. Метою нашого дослідження є вивчення й осмислення європейського досвіду педагогіки культури та можливостей застосування її ідей в різних педагогічних галузях. Застосовані методи дослідження: аналіз і синтез педагогічної літератури; методи збору та обробки інформації; порівняльного аналізу педагогічних концепцій; конкретизації та теоретичного узагальнення. Європейський досвід педагогіки культури показано на прикладі Німеччини та Чеської Республіки, де педагогіка культури є теоретично й практично зорієнтованою діяльністю в області соціокультурного розвитку особистості засобами мистецтва. Сучасна педагогіка культури містить анімацію культури, як прагнення оживити культуру, як частину повсякденного життя, й зробити її доступною для найширших верств населення. Проаналізовані позиції німецьких і чеських представників педагогіки культури, дозоляють стверджувати, що метою сучасної педагогіки культури є не просто передача цінностей, а розвиток вміння сприймати, знаходити й формувати цінності, розуміти їх і вміти розрізняти більш і менш значущі на основі власного досвіду добра, краси, сенсу й повноти життя.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: педагогіка культури, культурна спадщина, цінності, мистецтво, виховання
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра образотворчого мистецтва та дизайну
Користувач: Тетяна Шостачук
Дата подачі: 05 Лист 2025 01:16
Оновлення: 05 Лист 2025 01:17
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45750
ДСТУ 8302:2015: Шостачук Т. В. Потенціал і ризики польської педагогіки культури на тлі європейського досвіду. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2025. № 57. С. 220–224. DOI: 10.24144/2524-0609.2025.57.220-224.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу