Шостачук Т. В.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4542-2835
(2025)
Потенціал і ризики польської педагогіки культури на тлі європейського досвіду.
Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». № 57.
С. 220–224.
ISSN 2524-0609.
DOI: 10.24144/2524-0609.2025.57.220-224.
1.pdf
Завантажити (605kB) | Preview
Анотація
Сучасні процеси світової та європейської інтеграції впливають на польську педагогіку культури, яка є субдисципліною педагогіки. Завданням педагогіки культури є сприяння формуванню ідентичності особистості, її ціннісних орієнтацій та здатності до міжкультурного діалогу. Проте польська й українська освітня практика не визначає вектором розвитку передачу культурних цінностей, відтак, європейський досвід може спонукати до зміни пріоритетів у педагогіці. Метою нашого дослідження є вивчення й осмислення європейського досвіду педагогіки культури та можливостей застосування її ідей в різних педагогічних галузях. Застосовані методи дослідження: аналіз і синтез педагогічної літератури; методи збору та обробки інформації; порівняльного аналізу педагогічних концепцій; конкретизації та теоретичного узагальнення. Європейський досвід педагогіки культури показано на прикладі Німеччини та Чеської Республіки, де педагогіка культури є теоретично й практично зорієнтованою діяльністю в області соціокультурного розвитку особистості засобами мистецтва. Сучасна педагогіка культури містить анімацію культури, як прагнення оживити культуру, як частину повсякденного життя, й зробити її доступною для найширших верств населення. Проаналізовані позиції німецьких і чеських представників педагогіки культури, дозоляють стверджувати, що метою сучасної педагогіки культури є не просто передача цінностей, а розвиток вміння сприймати, знаходити й формувати цінності, розуміти їх і вміти розрізняти більш і менш значущі на основі власного досвіду добра, краси, сенсу й повноти життя.
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | педагогіка культури, культурна спадщина, цінності, мистецтво, виховання |
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
| Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра образотворчого мистецтва та дизайну |
| Користувач: | Тетяна Шостачук |
| Дата подачі: | 05 Лист 2025 01:16 |
| Оновлення: | 05 Лист 2025 01:17 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/45750 |
| ДСТУ 8302:2015: | Шостачук Т. В. Потенціал і ризики польської педагогіки культури на тлі європейського досвіду. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2025. № 57. С. 220–224. DOI: 10.24144/2524-0609.2025.57.220-224. |


