Сидорчук Н. Г.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2824-1562, Євдоченко Д. Ю.
ORCID: https://orcid.org/0009-0001-2254-117X
(2025)
Історична реконструкція витоків джазу в умовах культурно-мистецького розвитку сучасної молоді.
Вісник науки та освіти. № 41.
С. 2962–2972.
ISSN 2786-6165.
DOI: 10.52058/2786-6165-2025-11(41)-2962-2972.
1.pdf
Завантажити (384kB) | Preview
Анотація
У статті актуалізовано проблему естетичного виховання молоді шляхом використання потенціалу мистецтва взагалі та музичного мистецтва зокрема. Закцентовано увагу на стилях на напрямах музичного мистецтва за ознакою приналежності до культури певного народу (східний, іспанський, слов’янський та ін.). В умовах естетичної поляризації мистецьких жанрів схарактеризовано джаз як напрям американської музики – унікальний багаторівневий музичний феномен, що з’явився на початку ХХ століття та став певним викликом американського суспільства європейському контексту музичної культури. Виділено та проаналізовано передумови зародження джазової музики на американських континентах ("протоперіод") з позицій культурного прориву у галузі музичного мистецтва на початку ХХ століття за ознаками: специфіка та інтенсивність міграційних, культурних та соціально-політичних процесів, що відбувалися в умовах колоніальної політики, работоргівлі й рабовласництва. На основі історичної реконструкції окреслено витоки формування виховного потенціалу джазу на етапі зародження через його інтернаціональний характер: наслідування європейської гармонії, африканських ритмів, євро-африканських мелодій; об’єднання людей, різних за характером, національністю, пристрастями. Обґрунтовано, що в умовах інтернаціоналізації глобального суспільства ХХІ століття джазовий формат музичного мистецтва стає підґрунтям для вивчення стилів та напрямів сучасної музики, задовольняє запит молоді на знайомство з посткласичними музичними творами та, головне, сприяє формуванню її нового культурно-естетичного світогляду. Наголошено на необхідності: 1) міждисциплінарного вивчення джазової музики (культурологічна, мистецька, соціологічна, освітньо-виховна та ін. складові); 2) проведенні теоретичних та експериментальних досліджень щодо розробки, обґрунтування, впровадження у систему освіти (професійної, мистецької, загальної середньої та ін.) змісту, форм, методів, засобів формування естетичних смаків підростаючого покоління, його моральних, душевних, вольових властивостей та якостей особистості на основі джазового контенту; 3) детального аналізу впливу ритмів джазу, його особливої гармонії, імпровізаційних інструментів на розумову активність особистості у освітньо-виховному процесі (швидкість мислення та реакцій у прийнятті рішень, розвиток інтуїції, дидактичної імпровізації, творчого потенціалу молодої людини тощо).
| Тип ресурсу: | Стаття |
|---|---|
| Ключові слова: | Ключові слова: естетичне виховання молоді, засоби естетичного виховання, мистецтво, музичне мистецтво, джаз, джазова музика. |
| Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта M Музика > M Музика |
| Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
| Користувач: | Нінель Герандівна Сидорчук |
| Дата подачі: | 12 Груд 2025 23:57 |
| Оновлення: | 12 Груд 2025 23:57 |
| URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/46155 |
| ДСТУ 8302:2015: | Сидорчук Н. Г., Євдоченко Д. Ю. Історична реконструкція витоків джазу в умовах культурно-мистецького розвитку сучасної молоді. Вісник науки та освіти. 2025. № 41. С. 2962–2972. DOI: 10.52058/2786-6165-2025-11(41)-2962-2972. |


