Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Гендерний підхід у системі освіти США

Токменко О. П. (2014) Гендерний підхід у системі освіти США. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук..

[thumbnail of aref_Токменко.doc] Текст
aref_Токменко.doc

Завантажити (194kB)

Анотація

В дисертації представлені науково-теоретичні основи гендерного підходу в системі освіти США. Розкрито сутність, основні характеристики та особливості гендерного підходу в сфері освіти, представлені етапи і тенденції розвитку гендерного підходу до навчання в США.
Обгрунтована періодизація розвитку гендерного підходу в системі освіти США: початково-фрагментарний період (XVII-XVIII ст.), період модернізації (ХІХ ст.), період інновацій (початок – 70-і рр. ХХ ст.), період антидикримінаціі (70-і рр. ХХ ст. – по нинішній час). Виявлено фактори, які впливають на реалізацію гендерного підходу в системі освіти США: ринок праці, соціокультурне середовище, активний феміністський рух.
У дисертації проаналізовано місце і роль провідних соціальних інститутів освіти і виховання – школи та вищих навчальних закладів у реалізації гендерного підходу в системі освіти США. Доведено, що американське законодавство в сфері освіти має специфічні гендерні характеристики: правове забезпечення розподілу праці за статевою ознакою; вплив законодавства на поведінкові установки і гендерні стереотипи; урахування відмінностей у процесі соціалізації дівчаток і хлопчиків; більш низький статус жінок у владі та соціумі загалом.
Визначено можливості використання позитивного досвіду США в реалізації гендерного підходу у вітчизняній системі освіти. Сформульовано рекомендації для реалізації цього підходу у вітчизняній системі освіти: на рівні органів державної влади, органів управління освітою та органів місцевого самоврядування; на рівні окремих навчальних закладів; на рівні громадських організацій, які співпрацюють з навчальними закладами на регіональному та державному рівнях

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: гендер, гендерний підхід, гендерна сегрегація, система освіти США
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Користувач: Користувачі 2944 не знайдено.
Дата подачі: 15 Січ 2015 08:32
Оновлення: 15 Січ 2015 08:39
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/14946
ДСТУ 8302:2015: Токменко О. П. Гендерний підхід у системі освіти США. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. 2014..

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу