Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Стратегічна організація реактивних висловлень американських підлітків: соціолінгвістичний та комунікативно-прагматичний аспекти

Макаревич О. О. (2016) Стратегічна організація реактивних висловлень американських підлітків: соціолінгвістичний та комунікативно-прагматичний аспекти. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. № 2 (84). С. 83–87. ISSN 2076-6173.

[thumbnail of 19.pdf]
Preview
Текст
19.pdf

Завантажити (591kB) | Preview

Анотація

Стаття присвячена аналізу комунікативних реакцій американських підлітків. Досліджуються
особливості комунікативної поведінки адресатів в залежності від соціально-статусних характеристик
адресантів та ситуації спілкування. Описуються дві основі установки мовців – на кооперацію або
конфронтацію, що визначають реалізацію мовних стратегій шляхом використання різноманітних
комунікативних актів та мовних засобів. Вибір комyнікативної стратегії залежить від соціального
статусу мовця, його віку, раси, рівня освіти. Термін
''стратегія'' запозичений з військової сфери, і аналогічно до стратегічного задуму військової сутички,
комунікативна стратегія утворює пресупозицію всієї майбутньої розмови, зумовлюючи застосування
конкретних тактик на шлях досягнення комунікативної мети. Адресант, не будучи ознайомленим з
ціллю мовця, обирає стратегію спонтанно, враховуючи низку вербальних та екстралінгвістичних
факторів. Саме вплив цих факторів є вирішальним і становить цінність як об‘єкт лінгвістичного
дослідження.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: стратегія, мовленнєвий акт, тактика, соціально-статусна характеристика, ситуація спілкування
Класифікатор: P Мова та Література > P Філологія. Лінгвістика
Користувач: Користувачі 2944 не знайдено.
Дата подачі: 30 Жовт 2016 09:44
Оновлення: 30 Жовт 2016 09:51
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22299
ДСТУ 8302:2015: Макаревич О. О. Стратегічна організація реактивних висловлень американських підлітків: соціолінгвістичний та комунікативно-прагматичний аспекти. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2016. № 2 (84). С. 83–87.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу