Saukh Petro (2016) Architectonics and Methodological Strategies of Multicultural Education. The Modern Higher Education Review. № 1. С. 46–51. ISSN 2518-7635.
Architectonics and Methodological Strategies of Multicultural Education.pdf
Завантажити (87kB) | Preview
Анотація
Based on the critical analysis of existing concepts of multicultural education (multicultural, intercultural, transcultural, cultural and pluralistic) the new architectonics of multicultural education is suggested, with a life-giving personality paradigm in the centre. In this regard five major methodological strategies of multicultural education, which serve as benchmarks and major sources, are justified.
The issues of the implementation of the multicultural education project in Ukraine that do not contribute to the harmonization of public life and intercultural dialogue and understanding are outlined.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | multiculturalism, multicultural education, identity, nation consolidating values, cultural and historical memory, cultural and ethnical narcissism, positive discrimination, democratic and egalitarian policy |
Класифікатор: | B Філософія. Психологія. Релігія > B Філософія (Загальне) L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Факультет історії, права та публічного управління > Кафедра філософії та політології |
Користувач: | Віктор Миколайович Заглада |
Дата подачі: | 16 Лют 2017 09:15 |
Оновлення: | 16 Лют 2017 09:15 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/23866 |
ДСТУ 8302:2015: | Saukh Petro Architectonics and Methodological Strategies of Multicultural Education. The Modern Higher Education Review. 2016. № 1. С. 46–51. |