Вознюк О. В. (2019) Позитивні та негативні тенденції розвитку світової освіти. Нові технології навчання: збірник наукових праць. № 92. С. 52–59.
Вознюк Нови технологии 2019 92-збірник.pdf
Завантажити (406kB) | Preview
Анотація
Розглядаються дві групи тенденцій – позитивна і негативна, які не тільки взаємно суперечать, але й певним чином доповнюють одна одну, створюючи парадоксальну картину освітніх трансформацій. Серед негативних освітніх тенденцій виявляються такі: тенденція, яка спрямовує навчальний процес на інформаційноцентровану суб’єкт-об’єктну освітню парадигму; тенденція, що орієнтує школу і учнів на фрагментарні відомості про світ; тенденція, яка відображає процес формування споживача, нетворчу прагматичну істоту; тенденція, яка орієнтує освіту на сприйняття людини як засобу та інструменту, яка спрямовується на прагматичний контекст космосоціоприродного буття. Серед позитивних тенденцій розвитку світової освіти диференціюються такі: зміна парадигми навчання (від репродуктивної “школи пам’яті” до творчо-продуктивної “школи мислення”); зміна парадигми пізнання (від орієнтації на зовнішню соціально-педагогічну реальність та дисциплінарну модель освіти – до спрямованості у глибини свого “Я” через рефлексію, критичне мислення, самосвідомість); зміна місії освіти (від підготовки підростаючого покоління до життя – до забезпечення умов формування особистості, що перебуває у процесі самовдосконалення та формує соціальні умови свого життя).
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | positive and negative educational tendencies, value-meaning orientations of pedagogical theory and practice, universal paradigm of development, anniversary club of the Roman Club, systemic crisis of the educational branch |
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті |
Користувач: | Єлизавета Сергіївна Панченко |
Дата подачі: | 30 Січ 2020 07:03 |
Оновлення: | 30 Січ 2020 07:03 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30621 |
ДСТУ 8302:2015: | Вознюк О. В. Позитивні та негативні тенденції розвитку світової освіти. Нові технології навчання: збірник наукових праць. 2019. № 92. С. 52–59. |