Яковлева В. А., Власенко Р. П., Андрійчук Т. В., Демчук Н. С. (2020) Особливості педагогічного моделювання учнів у процесі вивчення курсу "Україна і світове господарство". Науковий часопис Національного педагогічного уніврситету імені М.П. Драгоманова.. № 78. С. 253–258.
55.pdf
Завантажити (328kB) | Preview
Анотація
Розглядаються питання моделювання формування пізнавальної самостійності учнів у процесі вивчання курсу
«Україна і світове господарство». Проаналізовано і висвітлено різні види педагогічних моделей залежно від методо-
логічного підґрунтя її створення й освітніх принципів, покладених у її основі. З’ясовано, що метою експериментальної
роботи є підвищення рівня пізнавальної самостійності учнів у процесі вивчання курсу «Україна і світове господар-
ство» шляхом підвищення рівня навчальної мотивації; здобування знань, формування самостійних умінь і навичок піз-
навальної діяльності; оволодіння способами пізнавальної діяльності. Дана мета може бути реалізована через вирі-
шення системи взаємопов’язаних завдань, спрямованих на формування пізнавальної самостійності старшокласників,
а саме: створення організаційних і психолого-педагогічних умов ефективного формування пізнавальної самостійності
старшокласників у процесі вивчання курсу «Україна і світове господарство»; розвиток навчальної мотивації, актив-
ності, самостійності у здобуванні географічних знань; розроблення типології пізнавальних завдань та алгоритмів їх
використання у формуванні пізнавальної самостійності учнів, зазначені мета і завдання окреслюють напрямки орга-
нізації дидактичного процесу в старшій школі, а зокрема при вивченні курсу «Україна та світове господарство», які
відображені в організаційному компоненті моделі. Виокремлено та доведено доцільність реалізації змістового компо-
нента моделі формування пізнавальної самостійності учнів у процесі вивчання курсу «Україна і світове господарство»
відображає тематичне і процесуальне насичення методики викладання географії у старшій школі спеціально піді-
браними формами і методами, спрямованими на забезпечення таких цілей навчально-виховного процесу: формування
знань − понять, причинно-наслідкових зв’язків, закономірностей; формування практичних умінь, навичок (предметних,
загальнонавчальних), формування творчих особистісних якостей у процесі вивчання географії, розвиток ціннісного
ставлення до явищ і процесів, що вивчаються у курсі Україна і світове господарство, зокрема, і до навчальної діяль-
ності загалом.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | педагогічна модель, рівень навчальної мотивації, курс «Україна і світове господарство», пізнаваль- на самостійність, навчальна мотивація, моделювання, модель, навчально-виховний процес. |
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Природничий факультет > Кафедра екології та географії |
Користувач: | Кафедра екології та географії |
Дата подачі: | 26 Бер 2021 14:06 |
Оновлення: | 26 Бер 2021 14:06 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32399 |
ДСТУ 8302:2015: | Особливості педагогічного моделювання учнів у процесі вивчення курсу "Україна і світове господарство" / Яковлева В. А. та ін. Науковий часопис Національного педагогічного уніврситету імені М.П. Драгоманова.. 2020. № 78. С. 253–258. |