Електронна бібліотека Житомирського державного університету

Критичне мислення як освітня інновація в Україні: здобутки та перспективи

Папіжук В. О., Кузьменко О. Ю., Лісова Ю. О. (2021) Критичне мислення як освітня інновація в Україні: здобутки та перспективи. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Т. 3, № 43. С. 180–185. ISSN 2308-4863.

[thumbnail of 32.pdf]
Preview
Текст
32.pdf

Завантажити (317kB) | Preview

Анотація

У статті досліджується критичне мислення як освітня інновація в контексті розвитку постіндустрі -
ального суспільства. Встановлено, що в умовах постіндустріального суспільства розвиток критичного
мислення як ключової компетентності відіграє надважливу роль. Наведено вимоги сучасного світу, зокрема
побудову демократичного суспільства шляхом цивілізованої суперечки, в умовах якого розвиток критичного
мислення як ключової компетентності відіграє важливу роль у Новій українській школі й закладах вищої
освіти, де інформативне навчання втрачає свою актуальність й рухається до навчання сенсопошукового.
Встановлено, що для введення у навчальні програми дисциплін із розвитку критичного мислення важливо
розуміти проблеми теоретичного і методологічного характеру. Визначено проблемні точки досліджуваної
теорії, серед яких викривлення змісту самого поняття й використання методичних прийомів (кластери,
бортові журнали, асоціативний кущ тощо), за якими втрачається суть такого типу мислення. З метою
внесення ясності у зміст теорії критичного мислення диференційовано поняття «розвиток» і «формуван -
ня». Зазначено, що ключовими умовами реалізації цієї освітньої технології є створення проблемних ситуацій
під час навчання, в процесі вирішенні яких постає дефіцит набутих знань і виникає потреба мислити кри -
тично, через створення ситуації вибору, організацію інтерактивних занять, письмове викладення рішень,
осмислення оцінки і виправлення помилок.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: критичне мислення, освітня технологія, освітній процес, ключова компетентність, теорія та методика розвитку критичного мислення
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Відділи: Інститут іноземної філології > Кафедра міжкультурної комунікації та іншомовної освіти
Користувач: Юлія Олександрівна Лісова
Дата подачі: 25 Груд 2021 20:04
Оновлення: 25 Груд 2021 20:04
URI: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33530
ДСТУ 8302:2015: Папіжук В. О., Кузьменко О. Ю., Лісова Ю. О. Критичне мислення як освітня інновація в Україні: здобутки та перспективи. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2021. Т. 3, № 43. С. 180–185.

Дії ​​(потрібно ввійти)

Оглянути опис ресурсу
Оглянути опис ресурсу