Максимова О. О., Федорова М. А. (2023) Змістово-технологічне забезпечення виховання міжособистісної толерантності у дітей старшого дошкільного віку. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць.. С. 137–147.
Електронна бібл 21.pdf
Завантажити (377kB) | Preview
Анотація
В статті окреслені завдання роботи з дітьми в аспекті формування у них толерантності; представлені умови та змістово-технологічне забезпечення виховання міжособистісної толерантності у дітей старшого дошкільного віку, яке визначаємо як сукупність змістових напрямів та їх технологічне упровадження, тобто методичний інструментарій (форми, методи, засоби). Виокремлено умови, які оптимізують процес формування толерантної особистості дитини, а саме: створення толерантного простору у ЗДО; зорієнтованість вихователів на дотримання толерантних стосунків з дітьми і виховання у них відповідної позиції; забезпечення тісної співпраці з батьками; застосування в роботі з дітьми змістово-технологічного забезпечення, спрямованого на виховання толерантності. Серед напрямів роботи нами виокремлено наступні: формування знань про себе, оточуючих людей, про різні народи і нації, правила поведінки в суспільстві, розуміння рівності усіх людей; розвиток позитивної емоційної налаштованості на людей; формування соціально спрямованої мотивації; формування гуманістичних цінностей; виховання толерантної поведінки. Пропонується ряд форм і методів як роботи з дітьми, так і з батьками, які, як найвагоміша складова впливу на становлення особистості дитини, чинять істотний вплив на формування у неї толерантності або інтолерантності до представників соціуму. Представлена тематика занять, рекомендована художня література, запропоновані інтерактивні ігри та вправи, ігри та вправи морально-етичної спрямованості, енергетичні вправи, розкриті особливості художньо-продуктивної діяльності, ознайомлення з фольклором українців та декоративно-ужитковим мистецтвом, підібрані сюжетно-рольові, дидактичні ігри, тематика ситуацій повсякденного життя для обговорення та драматизації, акцентовано на святкуванні національних свят, що в цілому допоможуть дорослому у вихованні толерантної дитячої особистості, зокрема не тільки в корекції інтолерантності, а й у попередженні її проявів.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | толерантність; виховання толерантності; толерантна поведінка; інтолерантність, діти старшого дошкільного віку; умови; змістово-технологічне забезпечення; напрями роботи. |
Класифікатор: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Відділи: | Інститут педагогіки > Кафедра теорії та методик дошкільної й інклюзивної освіти |
Користувач: | Єлизавета Сергіївна Панченко |
Дата подачі: | 03 Квіт 2024 12:07 |
Оновлення: | 03 Квіт 2024 12:07 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/39326 |
ДСТУ 8302:2015: | Максимова О. О., Федорова М. А. Змістово-технологічне забезпечення виховання міжособистісної толерантності у дітей старшого дошкільного віку. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць. 2023.. С. 137–147. |